Gå til innhold

Men NÅR gir man påskeegg da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Gir påskeaften, er det som jeg er vokst opp med, den andre halvdelen av familien har ikke tradisjon på påskeegg (bf hadde aldri fått påskeegg før jeg gave han det :P), så da er det "min ting" å videreføre ;)

Jeg er vant til at det er 1. påskedag, og det er vel strengt tatt det som er "riktig", men vi gir på påskeaften siden det er en lørdag (han får såpass mye at det garantert varer til søndag også) ellers blir påsken fort en endeløs orgie hvis han skal få vanlig lørdagsgodt påskeaften og så påskeegg 1. påskedag.

Eg har vokst opp med tradisjon med påskeegg påskeafta, ikkje 1. påskedag. Om ein skal dra parallell til jul, så pakkar vi no og opp pakkar på julafta, ikkje 1. juledag (om ein følger norsk tradisjon i alle fall) :o)

Tenker ungane får påskeegg (eller vi lagar gjerne til skattejakt eller noko) om føremiddagen, slik at dei blir "ferdig med det" og kan få i seg litt mat mellom snop og seng...

jeg og mine søsken fikk skjærtorsdag når vi var mindre. Vet ikke om vi alltid har fått det skjærtorsdag men så lenge jeg kan huske har det vært det.

Tror nok jeg kommer til å gjøre det samme med mine barn.

Jeg gir onsdag før skjærtorsdag. Dette fordi det er mye mer godteri enn hun vanligvis får,og om hun ikke får det da så har hun det frem til jul.

Joda,jeg vet jeg kan legge mer i,men hun er over 6 år nå og ønsker at det skal være stappa med godteri. Kan jo ikke ta fra ho den gleden heller?

Hun spiser bare litt om dagen,og når mandagen kommer blir restene puttet i "godteskapet" og så blir det lørdagsgodt fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...