Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det kan se ut til at gleden med positive tester var kortvarig. Fikk en ørliten blødning på torsdag, men det ble med den ene da og både vi og Hausken beholdt optimismen. Men nå er blødningen tilbake og nå er det mye rødt friskt blod på papiret hver gang jeg tørker meg. Har også begynt å komme i truseinnlegget (unnskyld detaljer). Så da er det vel lite håp om at dette har gått bra. Fortsetter på progynova og lutinus i hvertfall til i morgen evt mandag og ser hvordan det utvikler seg og hva Hausken sier. Reiser til Roma i morgen tidlig, så det er ekstra kjipt at det skulle skje i dag. Ikke artig å dra på ferie når man ikke vet om man er gravid eller ikke. Men kan jo ikke gjøre noe med det. Tenker vel at løpet er kjørt og håper at vi klarer et fryseforsøk til før sommerferien i slutten av juni. Herregud for en tortur dette er. Orker ikke gråte engang, er bare sliten og tom. Tredje gang det går galt på et år nå...trøsten er jo at jeg har klart å bli gravid tre ganger. Så det må jo være håp om at det engang skal holde hele veien.

Fortsetter under...

Ringte vakttelefonen til Hausken og han mente jeg bare skulle slutte på medisinene, for lutinusen vil holde litt igjen på en blødning. Synes det er forferdelig trist og vanskelig å ikke skulle ta lutinus'en i kveld. For uten den så går jo det galt uansett. Men får stole på legene, jeg er jo ikke noe ekspert.

Så da blir det å prøve å kose seg så godt vi kan på ferie og krysse fingrene for at vi en gang lykkes. Har litt "gi opp og drit i baby"-følelse nå. Men finner nok stå på viljen om noen dager, pleier som regel det :-)

nei nei nei glow! haaper virkelig at spira sitter selv om du blør!!

uansett, saa maa du kose deg paa ferie, og finne tilbake til romantikken i roma!! ikke la dette felle de helt ned!!

alle gode ting er tre på det fjerde skal det skje!!

kom med oppdatering da!!! venter spent herpå å høre hvordan de har gått!!

masse medfølelse sendes til deg!!!

god tur og lykke til

Henger meg på og krysser alt jeg har for st dette skal gå BRAAAAAAAAA

Er selv redd det skal gå galt,.. fikk slag i magen i dag, og er så redd for spira mi. Stikker i magen min:(

Adine,... er så spent ang jobb bytte du kanskje skal ha,.. og vet du når du skal ha nytt forsøk=??

Stor klem til dere begge

hei aurora.

Den stillingen jeg ville ha var fast stilling... og den gikk til ei som har jobba der i vikariater i 4 år....

men jeg... hehe.... jeg "tvang" meg inn på intervju for et svangerskapsvikariat...styreren hadde tydelig lagt merke til søknaden min ;) skal på førstegangs intervju på mandag kveld... føler meg veldig usikker da, pga jeg har fast jobb nå... og så bytte til et vikariat.... føles skummelt ut... men tenker å prøve å søke om permisjon uten lønn fra jobben min.... men men for alt jeg vet, så får jeg ikke jobben heller...

må bare ta toing som det faller seg nå ;)

har ikke hørt noe fra riksen denne uka, så tenker nok at det ikke blir forsøk før august jeg... tror faktisk ikke jeg blir gravid helt enda heller... tror jeg skal føde på sommeren... men MÅLET er å være gravid i jula i 2011!! Det er den vanskeligste tiden synes jeg... nå har det gått noen "juler" kan du si, og ingen av de har vært hyggelige... så i år skal det bli bra jul med spire (Ung, eller gammel) i magen min!

satser på at spira di klamrer seg fast snupp!!

Din og GLOW!

Da har vi bestemt oss for å bli hjemme og flyet tok av kl 0630 uten oss. Jeg har fortsatt på medisinene og skal kontakte Volvat når de åpner. Håper å få tatt en HCG prøve i dag og på tirsdag, samt få en akutt time til gynekologen min i morgen. Har en venninne som hadde små blødninger + en veldig kraftig en i uke 6 etter fryseforsøk, men der UL viste tvillinger, så vi føler at vi må ha litt mer fakta på bordet før vi avbryter medisineringen, enn en 2 min tlf samtale med legen. Jeg har ikke blødd noe mer siden tidlig i går kveld, men det kan være lutinusen som holder tilbake en ordentlig blødning (det mente Hausken ihvertfall)

Tok en test i dag som viste gravid 2-3, dvs 4-5 uker og jeg er ca 4+6 i dag. Så kan ihvertfall utelukke kjemisk graviditet. Vi er innstilit på at det er gått galt, men vi føler at vi må få sjekket det mer så vi slipper å plage oss med "tenk om" tanker senere. Vi har jo jobbet litt for denne spiren :-)

Annonse

Her var Hausken litt kjapp synes jeg om du ikke blør mer enn det høres ut på innlegget ditt. Jeg blødde hele uke seks, en god del mindre enn en mens, men både brunt og friskt og noen få klumper. I uke 9 hadde jeg en moderat blødning med klumper der det rant en del friskt rødt blod i do. Hadde i tillegg brun utflod helt til jeg sluttet på medisinene i uke 10. Har vært på tre ul, uke 7, 10 og 12, og har en meget aktiv bebis i magen. Ville ikke sluttet på medisinene før du har hatt ul, KANSKJE med mindre du begynner å blø veldig mye. Lykke til og kos deg på ferie

Tusen tusen takk for svar. Vi også følte at det ble en litt for kjapp avgjørelse, så skal nå på Volvat for å ta den første HCG prøven. De ville ikke gi meg UL i morgen, siden jeg bare er 5 uker på vei. Så da blir det noen nervepirrende dager, med mindre det kommer en kjempeblødning. Men ingen blod så langt i dag, men føler at det begynner å murre igjen nå, og det var i etterkant av en slik murring at blødningen kom i går. Så har ikke de store forhåpningene. Men så lenge det er håp, så er vi mest komfortable med å få sjekket det ut. Jaja mangler ikke på spenning i hverdagen, snakk om å være lenket til en berg og dalbane. Og jeg som bestilte en gondoltur på 9 mnd rett tiltopps ;-)

Å nei, så trist med blødninger! Skjønner godt at dere valgte å være hjemme og ta hcg-prøver. Håper den lille spiren har klamret seg godt fast og at blødningen skyldes noe annet.

Lykke til med blodprøvene!

Trøsteklem fra

Tusen takk for fine ord, Høst72.

Fikk en blødning som varte noen timer i går, men så stoppet det opp igjen og har ikke kommet noe siden. Tok en ny test i dag som fremdeles viste Gravid 2-3, det kan jo bety både at HCG stiger eller synker, for jeg vet jo ikke grensene på disse testene. Så etter mye frem og tilbake, valgte vi at jeg fortsette på medisiner, og jeg tok HCG prøve nr 2 hos volvat. Får svar på torsdag eller fredag. Har også time til UL på fredag. Er da ca 5+4 så da bør det være mulig å se om det er en spire eller ikke. Er veldig innstilt på at det har gått galt, men må bare få bekreftet det 100%. 98% sannsynlighet føles ikke bra nok :-)

Håper virkelig jeg ikke gjør noe veldig galt med å fortsette på lutinus og progynova om jeg holder på å abortere....det er det som plager meg også..

Men om 3 dager har vi ihvertfall et bombesikkert svar. Uansett utfall så skal det blir deilig, for er tortur å befinne seg i ingenmannsland i en hel uke....

Dette er bare helt utrolig. Fikk mast meg til å få HCG resultatene mine i dag, selv om lab'en på Volvat helst ville at jeg skulle vente til jeg var hos legen i morgen. Begge prøvene hadde 1600 som verdi. Verdien i seg selv er jo helt grei i forhold til hvor langt jeg var på vei, men de er altså helt like etter ca 48 timer.....

Så fikk jo ikke et helt klart svar, annet enn at det nok mest sannsynlig ikke er noe liv der, for da burde det jo økt. Men veldig overrasket over at det var helt likt. Ville jo tro at det hadde sunket en del. Fikk beskjed de andre gangen jeg har abortert, at HCG halverer seg ca hver 36. time. Men det kan vel være at lutinus og progynovaen gjør at det blir hengende igjen lenger.....ikke vet jeg. Så nå er jeg igjen veldig usikker på om jeg skal fortsette på medisinen til i morgen tidlig og høre hva gynekologen sier og evt ser på UL, eller om dette er et så klart tegn på at det ikke er noe håp og jeg bare skal slutte.....

Noen med lignende erfaringer? Eller som vet at likt HCG nivå betyr det samme som at det helt sikkert er en abort? Er jo det jeg er innstilt på, så vil jo helst bare få en avklaring nå...Hmm alt man skal oppleve....

Hei

Hausken var litt kjapp syns jeg. Mange som blør, klinikken vår sier så mange som 75% opplever det og medisinene bidrar.

Rart at begge hcg er helt like, nesten så jeg tror de har sagt feil. Er det fürst du ringte? De sa første resultat to ganger til meg og. Hva er oddsen for likt resultat liksom? Annet alternativ er at det var to og nå en igjen. Syns uansett dette er for usikkert til at jeg hadde sluttet på medisinen, jeg ville fortsatt til dere vet mer- feks en blodprøve til?

Masse lykke til!!!!

Tusen takk for svar :-) Synes også det var rart at de var nøyaktig like....ikke 1600 og 1598 engang...hadde egentlig bestemt meg for å droppe lutinus og progynova resten av dagen, men etter å ha lest svaret ditt, så tar jeg ut dagen og så ser jeg hva gynekologen på volvat sier i morgen tidlig. Fikk svaret på fra lab'en til volvat, men tror de får det fra fürst. Hun ville egentlig ikke si det, men jeg ba veldig pent siden jeg er dødsliten av denne ventingen og sliter med å få sove. Men tallene var jo ikke så avklarende som vi håpet på, så begynte jo bare å le egentlig. Det er jo nesten helt utrolig at det skulle være dønn likt.

Samboeren nevnte også at det kunne vært to og så nå bare en, men HCG'en burde vel økt noe for det, på disse to dagene. Regner med aborten i såfall må ha skjedd dagen før første test, for det var dagen med mest blødning....Hmmm i morgen får jeg vel et fasit svar av legen...

Lykke til med svangeskapet ditt (om jeg ikke husker feil så fikk dere vel full klaff på siste forsøk :-D )

Annonse

Takk for det :)

Hva med å ringe fürst? De oppgir hcg på telefon og er åpne på kvelden også. Www.furst.no

Tror bare det er furst som har lab i Oslo utenom sykehusene. Verdt et forsøk kanskje? Stå på, det er ikke over før det er over og en dag ekstra på medisin skader ikke - verre å slutte for tidlig om du egentlig trenger det. Tror de kan se på ul også om det er noe på gang.

Masse lykke til!!!

Takk for det :)

Hva med å ringe fürst? De oppgir hcg på telefon og er åpne på kvelden også. Www.furst.no

Tror bare det er furst som har lab i Oslo utenom sykehusene. Verdt et forsøk kanskje? Stå på, det er ikke over før det er over og en dag ekstra på medisin skader ikke - verre å slutte for tidlig om du egentlig trenger det. Tror de kan se på ul også om det er noe på gang.

Masse lykke til!!!

Da var UL endelig unnagjort. Hun fant ikke noe fosteranlegg, men så en tykk livmorshinne og ikke tegn til blødninger.

Siden HCG prøvene var helt like (1600), så ville hun ikke konkludere med en abort før enda en HCG prøve var tatt. Den får jeg svar på sent mandag\tidlig tirsdag. Men de fleste tegn peker i den retningen.

Jeg anser dette som over nå, for har ingen tro på at med to like HCG nivåer og ikke antydning til fosteranlegg når jeg er 5+4 (og HCG var 1600 på søndag, noe som tyder på veldig bra stigning til da, så ikke noe dvale egg), så kan dette ende bra.

Nå håper vi bare at det ikke blir en kjempelang syklus, slik at vi rekker å få satt inn to nye fryseegg før vi drar på ferie i uke 25. Burde jo gå, er jo tross alt 9 uker til. Men merker at jeg ikke har så stor tro på neste forsøk, tenker jo at jeg ikke blir gravid to ganger på rad, så føler oddsen en mindre. Men fornuften tilsier jo at det er like stor sannsynlighet som for alle forsøk, så får jobbe litt med hodet fremover :-) Nå er planen å gå ned ca 5-6 kg, foreslå blodfortynnende og slike betennelsesdempende medisiner som noen har snakket om her (husker ikke i farten hva de heter :-) ) For føler at etter 3 aborter så må noe nytt prøves.

Jaja så blir jeg hengende her noen måneder til :-)

Legen ringte akkurat og sa HCG prøven tatt på fredag viste 364, så da tok vi heldigvis rett beslutning da jeg tok siste medisin torsdag kveld.

Men er også glad for at vi valgte å få sjekket det ut og ikke bare sluttet forrige lørdag, for nå trenger vi aldri å tenke at det kunne bare vært en ufarlig blødning. Typisk ting som kunne plaget oss om vi aldri lykkes med å få barn.

Så nå er det bare å løfte blikket mot et nytt forsøk. Samboeren sier han gleder seg allerede, for han har troen på at det går neste gang. Jeg er ikke like optimistisk, men får jobbe med innstillingen de neste ukene :-)

BeBe_83, ser du har svart meg, men innlegget ditt er borte. Litt tull med BIM i dag tror jeg.

Tusen takk til dere som har svart meg og kommet med gode råd og egen erfaringer. Man føler seg så rådvill og alene i en slik situasjon og da er det veldig deilig å få luften seg til likesinnede :-)

Tusen takk for det :-)

Skal snakke med de etter Påske, er stengt denne uken. Har ikke snakket med de siden de anbefalte oss å slutte på medisinene. Prøver og UL har vi tatt hos gynekologen min på Volvat.

Håper han kommer med noen forslag i de baner jeg tenker (blodfortynnende og betennelsesdempende) evt så får jeg foreslå det selv. Noe nytt SKAL jeg prøve, for orker ikke en fjerde abort.

Satser på en baby i 37-års presang i februar 2012 :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...