Gå til innhold

Er gutter mindre verdt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har født tre store, fine, friske og herlig sjarmerende gutter. Jeg syns selvfølgelig det er veldig stas og er umåtelig stolt av min lille gjeng,

 

Men det virker nesten som om folk syns synd på meg. Uansett hvor jeg kommer er folks reaksjon "- å nei, er babyen også en gutt?"

 

Videre kommer nesten utelukkende oppfølgingen "- dere skal vel prøve å få en jente?"

 

Jeg har trodd det er ganske så fantastisk, dette at jeg har bragt til verden tre slike vakre barn. Men nå begynner jeg nesten å lure litt - er det ikke bra nok før man har fått en jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i Kina, ihvertfall.

Eller India.

 

Og sikkert mange andre plasser! :)

 

 

 

Jeg har født tre gutter selv og venter nummer fire nå.

Klart jeg tenkte at det ville være stas med en jente, men når det viste seg å være gutt, ble jeg jo ikke akkurat deprimert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne virker det nesten sånn ja. Men sånn i "det virkelige liv" så tror jeg det er det med å ha to kjønn som er greien. Sånn som hun andre som har svart her, skrev at det var omvendt for henne, folk spurte etter gutten. Det virker som om det ideelle er å ha en av hver.

 

Selv har jeg to barn, en gutt og en jente, og ønsker meg sterkt et barn til. Da får jeg reaksjonen om at jeg har jo allerede en av hver, trenger jo ikke flere da?! Som om det er kjønn jeg ønsker meg, og ikke barn.

 

Så det er alltid noen som skal klage på noe uansett hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så sant så sant, noe skal det være. Jeg har en gutt nå og tror faktisk jeg ønsker meg gutt neste gang også...men det spiller jo egentlig ingen rolle, så lenge de er friske. Men om noen hadde gnidd det inn, og "etterlyst" jenter, hadde jeg bare sagt "nei du skjønner, vi har konvertert til islam, så vi har vært i utlandet og fått silt ut alle gutteeggene, slik at vi skulle være sikret gutter."......

 

 

...hilsen mor til en liten muslimsk gutt, som ikke mener å harselere med religioner, men med folks trangsynthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bryr meg ikke så veldig mye om hva som er i magen, men merker folk rundt meg heier veldig på jente siden vi har en gutt fra før.

 

Til og med legen min sier at "vi får håpe det er en jente" hun sier det hver gang vi er der. Blir helt flau på hennes vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en av hvert kjønn, og eldste er gutt. Han var alenebarn til skolealder, og jeg var oppslukt og helt fortapt :)

 

Jeg hadde ikke noe spesielt ønske da jeg ventet nr 2, men det ble en jente. Jeg var da også oppslukt og helt fortapt:)

 

Det er fordi de er mine barn, og det ene og alene :)

 

Det er det samme hvilke kjønn barna har, de er ens barn uansett:)

 

hehehe.. husker da jeg fikk jenta. Jeg tenkte "hvordan vasker en et slikt underliv, da?" Og i bakhodet lå det at slikt var SÅ mye enklere med gutter :)

 

Hver alder har sin sjarm og bekymring, og bekymringene kommer an på kjønn. Ellers stikker de like dypt i mitt hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er poenget med mitt innlegg, folk maser allerede om hvorfor vi ikke skal prøve på jenta - dette FØR lillebror har blitt født. Jeg syns det er latterlig. Noen mener at det beste er en av hver osv, jeg syns det er veldig kjekt med de guttene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var litt slem, men moren til ei venninne sa til datteren sin at hun skulle ønske at alle hennes 5 barn var gutter da de var så mye enklere.

Hun fikk 3 jenter, men adopterte bort den ene jenta ved fødsel.

Min venninne bodde hos sin mormor fra hun var 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenter er mye enklere. de lager kanskje mer drama, men de dør ikke i bilulykker eller blir multihandichapede pga ekstremsport eller slosskamper i fylla.

 

statistisk så er det langt sikrere å få en jente.

 

men folk ønsker seg vel stort sett barn av begge kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde to gutter når jeg ble gravid med 3. Mann. Da jeg fortalte andre om at jeg var gravid så var det ikke noen som gratulerte meg først. Det var bare rett på spm som: "hva blir det denne gang da? Stakkars deg om du får en gutt til". Jeg syntes det var utrolig irriterende å høre på! Jeg kunne godt tenkt meg en gutt til,det spilte ingen rolle for meg hva det ble,bare babyen var frisk. Og det mener jeg faktisk! Nå fikk jeg jente denne gangen og kan ikke si at jeg er mer glad i jenta enn guttene.

 

Så for meg er gutter IKKE mindre verdt enn jenter,men skulle nesten trodd mange har den oppfatningen da det liksom er så utrolig mye fokus på den jente biten.

Når mine venninner kommer og forteller meg at de er gravide gratulerer jeg de og spør om alt er bra. Kjønnet får de velge selv om de vil fortelle om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...