Gå til innhold

hjelpe meg litt jenter!! trenger RÅD!!!

Anbefalte innlegg

jeg skal på jobb intervju på et svangerskapsvikariat... men greia er at jeg har fast jobb... men er klar for å komme meg videre liksom.... ser dere noe rundt dette?? Får jeg jobben, og evt, tar jeg den?? Får jeg jobb videre etter vikariatet??

Så lurer jeg på om dere ser noen graviditet snart... hvis jeg vet jeg blir gravid, er det kanskje greit å beholde den faste jobben... åh"! er så i tvil her...

kan evt se tilbake også ;)

Fortsetter under...

Hei spådde deg i den andre tråden også men skriver her også...

Får opp ja til jobben, men også at du venter med å slutte i den andre jobben til du vet at du får fast i den du skal vere vikar i...

Vet det er mangen som tar 1 pause år (permisjon1år) får andre jobber for å få en avveksling om mangen jobber godtar dette, vet ikke om det er noe regel mot dette, men tror du kan vere permitert i opp mot 1 år (men må da vere i jobb i en annen bedrift og får da ikke betalt fra den jobben du er permitert fra)...

dette er noe eg synest du skulle sjekke opp i for tror graviditet er ikke lang unna deg, (oktober mnd)

Får du opp noe på meg? hva som helst.. kjærlighet, barn, huskjøp, flytting,jobb hva som helst?

170486

må se på deg en annen dag mtp! ;) liker å være alene når jeg spår, og det er jeg ikke i helga!Tusen takk for svar... er egentlig slik jeg føler det selv også... men er ikke sikker på at jeg får permisjon fra stillingen min skjønner du...

noen andre ??

Hei, dropper å se hva de andre har svart og svarer deg rett under innlegget ditt nå (men kan jo hende det lander lenger ned uansett). Får opp at fremgang er nærmere enn du tror..du ønsker å gå videre og dette kan skje raskere enn du tror. Du står liksom å vurderer hva du skal gjøre nå, ser hit og dit og er klar for et steg videre, men uten å ta det helt enda. For å komme videre (som du sier du ønsker) må du tørre å ta steget, våg å tro på deg selv og det du egentlig vil. Ta en sjanse med andre ord. Handler jobben om barn? hehe, får liksom opp barn rundt deg her..men kanskje popper neste spørsmål opp litt før tiden her ;) Får rett og slett opp en ny begynnelse og å jobbe seg oppover, begynne i det små og jobbe seg frem. Får stadig opp det med å stole på deg selv og hva du vil, tror du synes det er litt skummelt å evt ta denne beslutningen? Det er tryggere å holde seg til det faste hva? Men stol på deg selv og magefølelsen her. Får rett og slett opp et tilbud om jobb. Så for å oppsummere :P Tror du får tilbud om jobben, men blir usikker da også om du skal ta den, så er ikke sikker på om du blir å gjøre det selv om du skulle få tilbudet..og er det ikke denne jobben så ser jeg en annen mulighet rundt deg, men om du blir å gripe den er jeg jammen ikke sikker på! Fikk du noe ut av alt dette? hehe. lykke til med valget!

Ser ikke graviditet nå i nærmeste fremtid, kan kanskje prøve igjen litt senere. Klem.

Annonse

hmmmm når det gjelder jobben såp får jeg det for meg at du bør høre på hva intuisjonen sier høyt å klart til deg nå. Ja det er kanskje en sjanse for at du får eller får ikke fast jobb etterpå, men å være i en jobb du ikke føler at du kommer noen vei med er heller ikke riktig for deg... Jeg mener at du bør ta dette vikariatet og se på det som ett pluss og at du faktisk får det på cv'n din iallefall slik at du kan rykke ett steg nærmere målet ditt :-)

Det er skummelt å gjøre det sånn, og det er alltid en risiko, men spørsmålet er: vil du du satse på det du vil, eller vil du slå deg til ro med å være i en jobb som ikke gir deg noe.... ?

Kortene sier akkurat det samme som jeg sier her også. Du ser deg selv i en annen jobb, og du går frem og tilbake med deg selv og det skifter fra øyeblikk til øyeblikk - og det er som om du føler litt ansvar for den jobben du allerede du har, men hvis du lar sinnet stilne så er svaret rett fremfor deg og du vil få alle svarene :-)

I hope this makes a little sence to you sweetiepie :-)

Klem

Du spurte om graviditet også, glemte det jeg :-) Ser ikke noe sånn umiddelbar graviditet....Kortene er litt mørke rundt deg, har du pørvd lenge? De sier at du blir gravid, men at du må slappe litt taket i prosessen med å lage barnet og gjør det mer som ett uskyldig 'eventyr' hvis du forstår hva jeg mener, lek å ha det gøy :-)

Kan se litt på deg senere om dette, siden jeg ikke får noen klare svar akkurat nå :-)

Men det er som er så rart, jeg ser deg stå å bøye deg over en ca 4 åring, nesten som jeg får barnehage følelse her hehe. Har ikke lest tråden her så jeg vet ikke hva du eller andre har skrevet, men enten jobber du der, eller så leverer du barnet ditt :-)

Klem

mtp

her er hva jeg får på deg søta !

Mulig jeg er litt på viddene her men... siden jeg er så usikker på min egen situasjon, så kanskje det jeg får opp er rettet mot meg selv.

: Stup i det, stol på dine følelser. Som regel er det ugrunnet skylkdfølelse som drenerer din tid.

Du har lengtet etter mer romantikk og lidenskap, og din bønn er blitt hørt. Ny kjærlighet er på vei og du må åpne ditt hjerte for det. Dette betyr også at du må uttrykke deg romantisk overfor din partner. For å motta denne kjærligheten må du følge de infallene du får, for eksempel kan du føle deg innspirert til å trene, starte på et kveldskurs, møte en venn... gjør det! (er du gravid?? Eller prøver?? Hvis du prøver, er det en veldig god tid for å bli gravid nå!)

Du er trøtt nå, men allikevel presser du deg selv til å arbeide mer og mer. Gi deg selv et pusterom!Ta deg en lur, eller gå og lek en stund! Du vil føle deg bedre etter det.

Tenker du på studier om et år??

fikk ikke noe konkret ifht barn/huskjøp/job dessverre..

ja jenter! Dere beskriver min frustrasjon veldig godt! Og det er slitsomt!!

Jeg har nok en veldig sterk følelse for at jeg går for jobben, for føler meg litt fastlåst nå, men det er noen rundt meg som holder meg litt igjen, det er noen som tenker mer på fremtid og sikkerhet, enn jeg egentlig vil... Har også en følelse av at "veien" mot baby blir lettere om jeg gjør en endring i livet mitt...

Baby prosjektet er ikke akkurat lett... vi nærmer oss 3 årsprøving, og driver med prøverør... så er veldig sliten av den situasjonen nå... tanken på ny jobb var liksom så veldig fristende!

Har en følelse av at vi skal få en sommerbaby, og tror det er i 2012 han skal komme...

Ja jeg jobber i barnehage, men Athina... tror kanskje du har "sniktittet" litt på 5årsplanen min ;) den innebærer å bøye seg over min fireåring i barnehagen!

Hehe kan være det ja, og 2012 baby ser jeg ikke bort fra nei :-) Men morsomt at jeg fikk opp barnehagen siden du jobber der, men det var bare ett glimt så hvis du var ment for å fortsett å jobbe der, ville jeg ha trodd at jeg fikk inn mer :-)

Men jeg er med på den 5 årsplanen jeg, liker den mest :-))

Spurte litt lengre opp i tråden jeg, kan du prøve å se?

Klem

åh!!!

Jeg blir gal!!! er så mange faktorer... jeg jobber jo i barnehage nå, og har fast stilling, men pendler 30 min med bil hver vei... den andre vikariatet er rett borte i gata... men er jo bare for et år...

og hvis jeg blir gravid, så er det jo tryggest å være her hvor jeg har fast jobb... jobben er jo det samme... herregud føler jeg sitter fast nå... får vel prøve å meditere litt på det...

så du hvordan barnehagen så ut?? evt kan du beskrive gangen??

jeg tror faktisk spåripsa tar feil.... føler ikke du er gravid nå... og føler de samme følelsene for meg selv ang graviditet... så du har kanskje prøvd lenge??

2 år så dette er min siste periode, nå er det nok for min del :-) Lei av eviglange mnd og det som hører med og skuffelser når ingenting skjer - så nok er nok :-) Og som jeg har sagt før, er ikke sånn stopp som at 'det som skjer, skjer', dette er en absolutt stopp, noe som føles skikkelig kjipt men det bare må til :-) Er det jeg sier, ripsene tar feil, gængstere hele gjengen hehe

Jeg føler at dere 2 står i enden av ett stort rom som fører rett i en gang, (Det ser ut som en bokreol med mange rom på den veggen/horisontalt i forhold til gangveggene, i det store rommet på venstre side før man kommer inn i gangen) på den høyre siden er det en dør og på den andre er det 2. Kan det være ett kjøkkenet nederst til høyre i gangen tro, ser ut som ett åpent område der iallefall. Og rett frem i gangen ser det ut som en veranda dør, merkelig nok, kanskje ut til en platting.... Karmene synes jeg å se er trehvite, mens veggene er lyse - henger barnebilder på veggene selvsagt. Oppe i taket i gangen er det en plafond som har en ring rundt seg men jeg får ikke tak i om det er sølv/gull eller antikk farge på det opphenget.

Herregud dette ble knotete forklart, og er ikke sikkert du kjenner deg igjen i det hele tatt men det er hva jeg får tak i :-)

Klem

Annonse

hehe.... høres ut som barnehagen jeg har søkt på jobb... hm... kanskje både jeg pog barnet mitt skal ende opp der :) Hadde jo vært koselig det da!

skjønner godt at du er sliten... har snart prøvd i 3 år vi... men er det sånn at da skal dere ikke ha barn eller?? har du noen fra før av forresten??

Nå har jeg plutselig endret mening om at jeg vil bytte jobb nå... hvis jeg blir der jeg er, så sier jeg jo på en måte at jeg synes det er greit sånn jeg har det nå, men det er jeg ikke sikker på om jeg mener liksom...

den verandadøra går til uteplassen...

Ah det gir mer mening enn platting på en barnehage hehe. Tror du finner løsningen jeg altså, men du bare lytte til deg selv og ikke minst føle på hva som blir riktig for deg :-) Du jar ikke mulighet for å ta 1 års permisjon fra der du er for å jobbe det vikariatet, med det grunnlaget til sjefen din at du er slite og trenger å være litt nærmere hjemme i en periode?

Vi har 1 fra før så da før jeg heller slå meg til ro med det, aldri hatt problemer med å bli gravid før men disse 2 årene har vært lange gitt så siden jeg ikke er det nå gidder jeg ikke mer. Orker ikke å prøve 1 mnd til, så 1 mnd til og blir det enda en mnd..... man blir så uendelig trist når det ikke skjer, og så vondt vil jeg meg ikke selv mer ...

Skjønner godt at du ikke gir opp hvis dere ikke har noen, da går man jo gjennom ild og vann, og det mener jeg er rett for jeg vet selv at jeg hadde gjort det :-) Og få barn er virkelig herlig :-)

tror ikke jeg kommer noe nærmere svaret før jeg har vært der i intervju ;) hehe...

ja barn er en gave, og den skal komme til meg ;) Når jeg er klar!

er på tide med litt positivt nå ;) Kanksje det blir ny jobb!

men du kan ikke bare si at dere ikke prøver mer, og la vær å starte på prevansjon da.... bare leve som om du brukte prevansjon liksom /evt hoppe av i svingen??

Har heller ikke hatt noe problem å bli gravid før... ble det på p.pilla... men tatt abort... så tror nok kanskje det er jeg selv som ikke unner meg å bli gravid liksom...

Hei studie har eg lenge tenkt på, men blir da fjern studie, men koser jo flesk :( Veldig lyst å bli syke pleier og utvide det etter hvert... Også tenkt på økonomi kurs men tror begge disse 2 blir med tanken :(

Barn eg har lyst på en 3 mann men 3-5år.. Men mangen som ser graviditet på meg no snart..

Men vet ikke helt om eg klarer 3 tette, og ike har eg jobb å gå til heller når lille C begynner i bhg fra august av... Så må få meg jobb så har eg lyst på bil+hus og så kan eg tenke barn igjen...

Men også stpper noe når det komemr til barn, blir eg gravid vet eg ikke om eg klarer å ta abort og vet sambo ikke vil ha noe mer barn no pga penger og hus+bil er første prioritet no og ja jobb til meg da :P

Tusen takk for at du så :D du fikk inn masse lyttig eg skal ta med å tenke på :D

Merkelig dette, og man begynner å sende spørsmål ut i universet for man lurer på på hvorfor og om det er en mening med det *hrmpf* :-) Jeg har også tatt abort i min ungdom, men det er alltid en årsak til det, så du må unne deg ett barn ja :-) DET fortjener du, for tro meg en prov.ab er aldri enkelt, men man kommer over det - og man må bare senke skuldrene for det og tenke på det som kommer :-)

Jeg kan ikke late som jeg ikke prøver mer, for da hadde jeg jo gjort det for lenge siden, men jeg hadde nok vært akkurat likedan som nå jeg og skuffelsene like store der man går å venter på TR - Så jeg må legge det helt bort og heller nyte sommeren for det den er verd sammen med de 2 jeg allerede har :-)

ja, det forstår jeg godt ;) Er alltid lettere når man har tatt en avgjørelse liksom !§ Sommeren blir deilig skal du se! Alt lettet fra skuldrene dine =0)

Intervjuet gikk strålende,,, og jeg tror jeg får lyst til å bytte jobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...