Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Jeg trodde ikke det var gydig grunn til å diskriminere mot noen at de ikke var fine nok. Har faktisk aldri hørt på maken. Tenker på den tråden om hun som søkte jobb hos en bestemt arbeidsgiver om att og om att, uten å få napp, og noen trodde det var fordi hun ikke var pen nok, eller tynn nok. Ser ikke helt for meg hvilken jobb det skulle være bortsett fra modell. Vet jo selvsagt at det finnes en del diskriminering mot tykke, og mot mindre pene, men antar at det er temmelig skjult, og antar også at det ikke forekommer i voldsom stor grad, at det fleste arbeidsgivere greier å se på kvalifikasjoner når de ansetter og ikke utseende.
Super-Mish Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Resepsjonist på classy hotell, garderobedame på heit klubb, bartender på samme klubben.. blant annet. Det står nok ikke i stillingsannonsen, men dog.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Flyvertinner kreves det vel visse krav til. Hvertfall til høyde og til en viss grad vekt.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 På butikken Hollister her i England har de streeenge krav til hvem som får jobbe der. Gutta skal helst ha sixpack, for arbeidsuniformen er ofte badeshorts og åpne skjorter, eller bar overkropp. Jentene skal være slanke og pene, da arbeidsantrekket for jentene ofte er hotpants og små singlets. Jeg syns det er direkte motbydelig, men men ...
Tante Blås Squaw Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Jockey, bokser, alle yrker der du representerer bedriften.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Når jeg jobbet ved hudpleiesalong var det krav til at man skulle stille velstelt og pent kledd/sminket osv hver dag.. men også var det en som hadde blitt bedd om å slanke seg, og en viss diskriminering på ansettelser hvis søkeren ikke hadde det "rette" utseendet..
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Vil nå tørre og påstå at det er ett krav om utseende hos de store motebutikkene her i Norge. Som Vero Moda, Jack&Jones, Brandstad, Be young og hva de nå heter alle sammen. Du får nok ikke jobb der om du kommer som en grå liten mus, med ansiktet fullt av kviser og usminket. Har aldri sett noe annet enn kjekke/tøffe gutter, og slanke pene jenter på slike butikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå