Gå til innhold

ser søknaden grei ut??


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg ønsker med dette å søke på utlyste undervisningsstilling som realfagslærer ved XXX

 

Jeg er 29 år, gift og har 3 barn i alderen 8 år, 3 år og en som er født januar 2011.

Jeg er opprinnelig fra Veiholmen i Møre og Romsdal, men har bodd i XXX kommune siden tidlig ungdom.Jeg bor nå på XXX med familien, hvor vi trives godt.

På fritiden bruker jeg mye tid på barna, familien og venner.

 

 

Jeg var ferdig med lærerstudiet i 2009, og har min faglige tyngde i hovedsak i matematikk, IT og pedagogikk. IT har jeg fått innpass for fra Høgskolen i XXX. Deler av dette studiet inneholdt også faget Kjemi og Miljø. Jeg holder nå på med en tilleggsutdanning i Sosialpedagogikk. Jeg er ellers veldig interessert i natur og vitenskap og sitter med mye kunnskap innenfor dette feltet.

 

Jeg har alltid likt å jobbe med mennesker, og som lærer får jeg i tillegg gjøre det jeg trives best med, nemlig å skape undring og oppdagerglede hos barn og unge. Det er spennende å jobbe med å forbedre undervisningen og det å gjøre elevene bevisste på egen læring.

 

 

Som person er jeg veldig positiv og utadvent. Jeg liker læreryrket med varierende og til tider hektiske arbeidsdager, og jeg liker å ha mange baller i lufta, selv om det kan være utfordrende å få alle til å lande.

 

Jeg trives godt med å ha mange kollegaer å samarbeide med og søke råd hos, men jobber også godt selvstendig. Jeg er initiativrik, kreativ, pliktoppfyllende og pålitelig, og jeg jobber ryddig og målrettet. Andre har beskrevet meg som rettferdig og alltid med et glimt i øyet.

 

Om ønskelig stiller jeg gjerne til intervju. Jeg er lettest å nå pr mobiltelefon, men sjekker også e-post daglig.

 

Jeg ser frem til å høre fra dere

 

Med vennlig hilsen

 

XXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent prinsippielt så skal du vise til hvor du har lest utlysningen i 1. avsnitt, og så er du for snill og skriver at du ønsker å søke stillingen. Skriv at du søker, enkelt og greit.

 

Har ikke stillingsannonsen oppgitt noen referanse du skal oppgi? Et tall? xx/11 eller noe? Det heter seg også at man skal ha overskrift på en søknad, og i din søknad kan den være omtrent sånn: SØKNAD PÅ STILLING SOM REALFAGSLÆRER, REF. NR: XX/11

Ja, overskriften skal stå med blokkbokstaver. ;-)

 

Ellers fin søknad, men kutt ut "om ønskelig" i siste avsnitt, og den siste løse linjen drar du opp til intervju-setningene. Ville nok skrevet telefonnummeret mitt også i dette avsnittet, da gjør du deg lett tilgjengelig.

 

Regner med at du legger ved en pen cv også?

 

Lykke til med søknaden!!! Det er utlyst realfagsstillinger på skolen der jeg jobber, kanskje du søker om å bli kollega av meg? ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk. nå så den ryddigere ut. =)

 

Kanskje.. men tviler =) er kun 1 stilling utlyst ved denne skolen.. så jeg tviler på at jeg får jobben pga jeg ikke har naturfag fra lærerhøgskolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...