herola Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Hvordan ser dagen deres ut? Hvor lenger er de våkne om gangen? Her er mini våken ca. 1 1/2 - 2 timer om gangen. Sover 3 dupper. Tar kveld ca 19 og våkner et pr ganger på natten for mat. Har nettopp lært å rulle fra rygg til mage, liker godt å ligge på lekematte å leke og elsker at vi danser eller herjer rundt med han. Får bare mm enda. Er for det meste fornøyd og blid, men kan bli litt frustrert når han ikke kommer seg over fra mage til rygg etter å ha rullet..hehe ;-)
Fizzymed2små Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Som jeg skulle skrevet det selv:) Høres ut som vi har det noenlunde HELT likt! MIn får også bare mm enda, men er nå MYE våken om nettene, og mor (og far) begynner å bli sliten.. Lurer på om vi skal begynne så smått med smaksprøver nå til uka..
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 min gutt er 5 mnd i dag faktisk slik ser dagen vår ut. står opp mellom 07-08 og får da grøt og 160 ml mme legges for hvil ca kvart over 9, halv 10 og sover en times tid får lunsj kl 11 får da fruktmos eller banan og 160 ml mme sover fra 12 til 13 ca får middag ca-15, middagsglass og 160 ml mme sover fra ca 1530 og en halvtime time får kvelds ca 18, grøt og 160 ml mme og legges kl 19 våkner somoftest 1 gang for mat om natta.. han kan ennå ikke rulle eller åle eller sånn, men er interisert i lekene sine å ligger mye på gulvet
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Leeeenge våken av gangen egentlig.. Står opp en gang mellom 08 og 09.30 (men sover ikke nødvendigvis så lenge altså, bare somler..) Fra 11-12 tiden sover hun fra 20 min-1 time. I 15-tiden sover hun fra 30 min - 2 timer. De dagene med minst søvn hopper hun over den ene luren og sover kanskje 1 time.. Det er alt. Resten er hun våken. Sover fra ca. 21 på kvelden. Våkner for mat ca. 00 og 03-04 og ca 07. Etter siste gangen er det så som så med ordentlig soving videre. Får kun mm. Vurderer å starte smaksprøver snart vi også. Ellers er hun svært fornøyd med å ligge på babygym og pludre/skravle/synge og herje med lekene sine.. Men jeg har kommet til at den nok hemmer henne litt bevegelsesmessig, så har begynt å legge henne mer direkte på et teppe på gulvet med noen leker rundt seg. Ble brått fart på bevegelser og fremskritt da. Hun har gjort krabbebevegelser fra hun var 3 mnd og kunnet skyve seg litt fremover hvis hun fikk noe å sparke fra mot (med nesa først bortover gulvet..). Nå begynner hun å få med seg armene også og da kommer hun seg fort fremover, men fortsatt med noe å sparke litt fra mot da. Når det gjelder å rulle.. så har hun gjort det et par ganger med ørlite helling (i sofaen) og kommet seg fra rygg til mage. Flatt på gulvet får hun ikke helt til å komme rundt, men regner med det kommer i løpet av kort tid nå. :-)
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Våkner mellom 6 og 7, får 200 ml mme i senga hos meg, så sover vi en time eller to til (hun ligger ofte å leker med tærna sine, mens jeg småsover) Står opp senest 9, morgenstell og litt lek, hun er som regel trøtt i 10-tiden. Sover ca en time og spiser 200 ml mme i halv tolv-tolv tiden (og noen dager får hun litt smakeprøve av most frukt/grønnsaker) Sover fra ca 12.30-15.00 200 ml mme ca kl 16. En liten halvtimes dupp før kl 18. en halv porsjon ris og hvetegrøt i seks tida. 200 ml mme ca 19.30, og legger seg etter det. Sover hele natta, og har gjort det en måneds tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå