Gå til innhold

Jeg er sykepleierstudent og skulle avsluttet praksis til uken, men nå er det slik


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

at pga at jeg har vært syk så skulle jeg ta 2 dager ekstra for og få godkjent praksis, men nå vil praksistedet at jeg skal være i praksis 2 røde dager i påsken, ,men det ønsker jeg ikke selv, kan de virkelig bestemme dette for at praksisen skal bli godkjent??

 

Jeg synes det høres merkelig ut, selvsagt gjør de dette nettopp for og spare penger, men jeg har lite lyst og ha praksis 2 røde dager i påsken og ikke få en krone betalt for dette.

 

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har de ikke rett til. Som student skal du gå "oppå" de andre - altså ikke være regnet som en del av vakten. Du skal heller ikke gå rød dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Om det er de eneste dagene din kontakt er på jobb fremover, så kan jeg skjønne det. Uansett, jeg ville tatt det opp med læreren og høre hva han/hun synes. Da jeg gikk på sykepleierstudiet, var det kun et krav om å jobbe en helg i løpet av praksisperioden (med begrunnelse om at en da fikk et bilde av hvordan avdelingene fungerte i helgene) men aldri noen krav om røde dager. Synes det virker svært urimelig av praksisstedet å kreve at du skal være der i påskeferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bli utnyttet som arbeidskraft når du er student! Meld fra til skolen med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakten min er sykemeldt ut april så det kan ikke være derfor, men som avd.leder sa det til meg: Dersom du har praksis her skjærtorsdag og langfredag så slipper vi og leie inn ekstra bemanning , evnt noen faste kan få avspassering fordi du er jo kjent med arb,oppgavene og i tillegg blir du jo ferdig med praksisen.

 

Jeg skal da gå alene er meningen, men synes da i alle fall de kan lønne meg som vikar siden det er røde dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de gjør det skal du få vanlig lønn med tillegg. Dette regnes da ikke som praksis dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal jo egentlig være ekstra, så dette har de ikke lov til. Men vet du hva? Jeg hadde tolket dette positivt, for det betyr jo at de ser på deg som en god sykepleier som lar deg få like mye ansvar som de faste ansatte. Når det bare er to dager igjen så ville jeg svelget den kamelen. Men jeg ville sagt i fra til hun som bestemte det, kan jo være et lite "pressmiddel" for en god tilbakemelding fra praksisstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...