Gå til innhold

hjelp!! Bading med 2 mnd gammel baby??


<3 duracellkanin <3

Anbefalte innlegg

er det noen som har hatt med seg så små på bading?

vi har ikke vært på babysvømming heller så jeg vet liksom ikke så mye..

men ei som er gift med en som jobber i svømmehallen sa at det ikke var noe problem.. jeg måtte bare huske at dersom jeg skulle dukke han under så skulle jeg blåse litt i ansiktet først..

 

er det noen som kan gi meg noen råd?

 

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å blåse de i ansiktet gjør man ikke lenger. Det lærte vi på babysvømmingen. Man skal øve mye hjemme med å ta en kopp med vann, telle til tre og tømme det over ansiktet. Da lærer de selv å lukke. Det er en grunn til at man ikke skal blåse de i ansiktet.

Og en to mnd gammel baby i offentlige basseng er ALTFOR tidlig. Det er ikke riktig oppvarmet og de blir sinnsykt slitne av alt bråket og det å være i vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. takk for svar :) kanskje vi bare skal bli hjemme da..

tenkte liksom at siden han er stor nok for babysvømming i den samme hallen så er han vel stor nok for å bade generellt.. men jeg tar kanskje feil?

de hadde jo babysvømming i går kveld. og de skal ha det i kveld.. men det var ikke plass på kursene til oss :(

men hvorfor kan han være med der og ikke ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd er IKKE altfor tidlig! Regelen er at navlen skal være grodd. Min minste var med i bassenget første gang da han var ca 4 uker, og det funket fint, til tross for at det ikke var veldgi varmt den dagen. Var bare i vannet en bitteliten tur, og så pakket vi ham inn i et stort håndkle etterpå! Gikk så fint at!

Men det med å dukke ungen under vann har jeg aldri skjønt poenget med jeg da.. Har ikke vært på babysvømmingskurs med noen av ungene mine, men de oppfører seg som fisker i vannet uansett! ;) De dukker når de dukker! Jeg mener at det viktige er at de blir vant til å like å være i vann, ikke å være under vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vil gå helt greit! Har de babysvømming så er vannet oppvarmet nok til at babyene kan være der. Her har de babysvømming når det er åpent for alle i svømmehallen, det eneste de gjør er å dele opp det varmebassenget slik at de får en del for seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke du mente samme plass. Her hos oss så er det babysvømming i et oppvarmet basseng på sykehuset.

Hadde ikke tatt med barnet mitt på badeland eller svømmehallen her så tidlig. Babysvømmingen varer en halvtime og da er hun helt utslitt, kan ikke forestille meg hvordan hun hadde vært etter svømming i et fullstappet basseng

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg trenger jo selvfølgelig ikke dukke han under :)

svømmehallen har satt nedre grense på 8 uker og 4 kg pga at det er et stort anlegg. men det er veldig god temp i 2 av bassengene :)

og han er jo snart 9 uker og 5,3 kg så da har han jo lov..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...