Gå til innhold

Har vi virkelig så dårlig råd? Noen bankmennesker her, eller andre med meninger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var i banken i går for å søke lån for å pusse opp.

Gikk gjennom inntekter og utgifter. Damen sa at hun syntes vi var flinke som klarte oss.

 

Hun brukte sifo sitt budsjettet.

 

Når jeg kom hjem så sjekket jeg selv, ifølge sifo så skal vi bruke 19000 kr ca i mnd. Når jeg da legger til alt annet som forsikring, huslån, strøm osv kommer jeg frem til 31 000.

 

Da er jo alt inkludert, fra mat til husly, ferie, tannlege, frisør, såpe osv.

 

Etter at alt er betalt så sitter vi igjen med 6000 kr i mnd, og det er hvis vi bruker det sifo foreslår (jeg tror ikke vi bruker så mye).

 

 

Har vi virkelig sååååå dårlig råd da?

De seks tusen kan jo gå til sparing, til spa, til klær whatever. Syntes ikke det er så ille jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du har fått med alle utgiftene?

Klær skal være med i utgiftene og ikke de de 6000 kr du kan bruke på lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, klær er med i sifo sitt budsjett, Og i følge sifo så skal vi bruke over 2000 i mnd på klær, altså det er inkludert i sifositt budsjett på 19000 kr. Det eneste som kommer i tillegg er lån, strøm, forsikring, frivillige organisasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og vi har ikke 6000 til lån, vi har 6000 etter at alt er betalt, lån, mat frisør, lege, forsikring osv.

(vi kan selvfølgelig bruke de på lån da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke som ut som dere har så dårlig råd. Der jeg jobber beregner vi 3000-5000 ektra til huskostnader det er ikke medberegnet i SIFO.( vedlikehold, forsikring, kommunale avgifter osv. ) I tillegg tas det høyde for ekstra kostnader ved en renteoppgang opp 3 % minimum 7 %.

Kostnader til barnepass må hukes av for i SIFO hvis du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun skrev feil i skjemaet? Uff jeg håper ikke det. Hun sa faktisk at vi lå under med 4000 iflg sifo, men jeg trodde jeg hørt feil. Men jeg måtte jo sjekke.

 

Jeg har tatt med kommunale avgifter, strøm, vedlikehold, forsikring, lån osv i min beregning. men ikke renteoppgang. Men hun mente jo tydelig at vi hadde dårlig råd nå, tror ikke hun snakket om at vi kunne får dårlig råd om renta økte.

 

Huket av for barnepass.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...