Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #1 Del Skrevet 9. april 2011 og jeg vet årsaken, men siden vi er venninner så vil jeg jo ikke si det til henne. Men jeg har forsøkt ex antall ganger og si at det ikke er verdt og skrive en kjempebra søknad og legge masse arbeid i den når hun ikke hører fra arbeidsgiveren, men hun gir seg ikke og tror at engang må hun da vel få napp! Spørsmålet er om jeg bør fortelle henne årsaken til at hun ikke vil få jobb der eller fremdeles la henne søke på ledige jobber på dette stedet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #2 Del Skrevet 9. april 2011 Spørs hva det er. Om det er noe fra hennes fortid ville jeg sagt det tror jeg. Da regner jeg med det er så gravende at hun skjønner hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #3 Del Skrevet 9. april 2011 Vil ikke legge ut årsaken her, men sa til og med til henne på en fest for en tid tilbake at få nå opp skylappene og innse at du nok ikke får jobb der, men til og med det ignorerte hun:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #4 Del Skrevet 9. april 2011 Nei, jeg var ikke ute etter årsaken her hehe;) Men tenker at om det er nos om er selvforskyldt er det greit si det ihvertfall. Men klart vanskelig ja. Tror du hun husker det fra festen da? Om hun gjør det men ikke bryr seg må du jo bare la henne søke. Er det slik at hun blir latterligjort for hver søknad hun sender er det jo også noe en bør ta med i avgjørelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #5 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg har lite til overs for folk som ikke klarer å være ærlig og direkte. Du kan ikke være mye til venninne som lar henne blamere seg selv på den måten, og unnskylder det med at du har gitt "hint" i fylla... Er det tak og moral i deg, forteller du henne akkurat hvor landet ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #6 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg tipper at det er et sted hvor utseende er viktig og venninne di er overvektig? Hvis det er saken er det sikkert like greit å si hva dun mener. Er noen steder man bare ikke får jobb om man ikke ser bra ut dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #7 Del Skrevet 9. april 2011 Nei det har overhodet ikke noe om overvekt og utseende, men en hendelse som skjedde hos en tidligere arbeidsgiver og som gjorde at hun måtte slutte med øyeblikkelig virkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #8 Del Skrevet 9. april 2011 .. og hvordan vet denne arbeidsgiveren om den episoden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #9 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg er ikke HI, men du vet vel at de ringer tidligere arbeidssteder når du søker nye jobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #10 Del Skrevet 9. april 2011 Jo det vet jeg, men kun hvis du har oppgitt de som referanse, hvis hun har "noe" på seg så har hun vel vært så smart å ikke nevne den arbeidsgiveren i det hele tatt tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #11 Del Skrevet 9. april 2011 Da hadde jeg ihvertfall fortalt henne det. Da bør hun jo være klar over det egentlig. Høres ut som hun kunn trengt et kurs i selvinnsikt;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #12 Del Skrevet 9. april 2011 En del ringer faktisk arbeidsgivere du ikke har oppgitt også. De står på cv at du har jobbet der og så lurer de på hvorfor du ikke har de som referanse og da ringer du av og til likevel. Jeg hadde ikke noe godt forhold til en tidligere sjef.( det var ikke noe jeg hadde gjort han var bare slik mot alle og de fleste sa opp). Da jeg søkte ny jobb ringte de denne selv om jeg ikke hadde han som referanse. Han løy om meg og hvordan jeg var som arbeidstaker. Men siden han sa noe så totalt annerledes enn alle andre trodde de meg og ga meg jobben mot at jeg kun var i prøvetid de første 6 mnd. De angrer ikke på at de ansatte meg og jeg er glad de trodde meg for dette kunne kostet meg jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #13 Del Skrevet 9. april 2011 Om det er et lite sted spres ofte slikt. Er det i samme yrke (f.eks bank) går også jungeltelegrafen raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå