Gå til innhold

umulig å sove....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. jeg får ikke sove.. konstant kribling i armer og bein og musklene vil IKKE slappe av. Ligger og spenner musklene ukontrollert. Selv er jeg trøtt som en dupp!

Forklarte problemet til jordmor, som sa det skyldtes noe som kalles "restless legs syndrome" som kan ramme gravide, og jaggu har ikke jeg vært heldig!! =/

Føler meg heeeelt tiltaksløs og aner ikke hva jeg skal gjøre, dette er utrolig slitsomt.. 3 natta på èn uke at dette forekommer nå =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lucky you.. har akkorat det samme selv, Utrolig frustrerende, blir trøttere og trøttere for hver dag som går, men klarer ikke å sove skikkelig.. fikk også beskjed om at det var lite og ingenting å gjøre med dette.. Så om noen har gode tips, eller "kjerringråd" anything,så hadde det vert supert, villig til å prøve det meste :-)

Skrevet

He dere! jeg har også hatt endel av dette, og føler med dere!! Merker at det kommer mer av det hvis jeg spiser mye godteri og drikker brus

Jeg synes ofte det hjelper å stå opp og tøye skikkelig ut legger og lår- i den grad jeg klarer det om dagen...:)

Er ellers interessert i flere råd!

Lykke til begge to :)

Skrevet

jordmor sa ingenting om noe som forebygger det, hun sa heller at grunnen til at oss gravide er utsatt for dette er fordi det er kroppens måte og venne seg til våkenetter på.. ellerno sånt! Huff =/

Får vel bare sove mer på dagen da.. godt jeg er i permisjon nå og kun 9 dager til termin, vet ikke hvordan dette ville gått om jeg fortsatt var i jobb...

Skrevet

Jeg spiser magnesium. Du kan få det flytende eller i tabl. form. Det virker for meg :)

Skrevet

Fastlegen min anbefalte også å prøve magnesium, bare spørre på apotek eller helsekost etter en type som er ok å bruke under graviditet.

Skrevet

Fantastisk, da skal jeg gå til innkjøp av det i morgen :-D

Skrevet

har det på samme måte selv, ett kjærringråd jeg har fått er å sove med en ulltråd rundt ankelen evt rundt begge om natta.. dette har visst funker for mange..

tenkte å prøve dette selv da jeg ikke har så lenge til termin så jeg gidder ikke å bruke penger på noe annet...

meen hørte det måtte være 100% ulltråd:)

verdt ett forsøk ihvertfall:) lykke til jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...