Gå til innhold

Nå er jeg sliten..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søstra mi er 11.. Bor sammen med foreldrene selvfølgelig..

Og hun lever mildt sagt i et rent helvete.. Jeg husker det fra jeg bodde der jeg også.. Krangel, krangel, gråte seg til sengs hver kveld og en lettere sagt ustabil far.

 

Moren og faren våres er egentlig de beste.. men faren min/vår klarer ikke å akseptere "bonusbarna".. Min mor har 2 "barn" til som er eldre enn meg.. Han aksepterer ikke at hun i blant må stille opp før de, være en mor for de også.. Derfor blir det endel tull mellom de pga det.

 

Når jeg var 16 flyttet vi, laaangt bort fra hjemstedet vårt, 57 mil.

I alle mine leveår, har det vært trøbbel blant foreldrene mine.. men jeg husker det best fra jeg var ca 9.. - vold og omsorgsvikt.

 

Fikk telefon i kveld, at jeg måtte komme fort som rakkern..

Må legge til at faren min/vår har sittet i fengsel pga vold mot min mor.. men hun er ikke i stand til å gå ifra ham.

 

Uansett, Søstra mi ringte meg og sa hun fryktet før livet til moren våres.. Jeg måtte komme, de hadde ikke nett og nesten ikke dekning på mobilen så det ble brutt veldig fort..(uvær..)

 

Jeg reiste, kom fram og var der litt.. Faren min/vår tar ALDRI ting opp om dagen... bare etter han har fått i seg sin daglige dose med alkohol.. og da rakker han ned på alt som er.. Han kan bli farlig.

 

Skjedde heldigvis ingenting.. Han gikk å la seg.. men jeg kjenner jeg er sliten.. og det å måtte ha ansvar før 2 andre personer (jeg føler jeg har ansvar før min mor og søstra mi også..) blir for mye..

Barnevernet er inn i bilde, og vurderer vel ikke engang å hjelpe moren min eller i det heletatt flytte søstra mi til en annen familie.

 

Er ikke første gang dette skjer, og heller ikke den siste - uansett hvor mye jeg og alle andre skulle ønske det.

 

Beklager om det er noe skrivefeil.

 

-Ville bare få ut litt, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er du over 18 år HI?

 

hvis du er det, har du prøvd og få et samarbeid med barnevernet om å få søsteren din hos deg? nå tenker jeg på avlastning for søsteren din sin del. et slik hjem er ikke bra for barn og bo fast i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det, nei.. Men det kan selvfølgelig prøves..

Vil ikke at hun skal bo der mer heller...

Hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...