Gå til innhold

Når kortet ikke blir godkjent, kan butikkpersonalet se hvorfor det ikke ble godkjent?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei,

dvs står det Avvist er det oftest fordi det ikke er dekning på konto, står det Ikke godkjent kan det være noe feil med kortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan vel i utgangspunkte de. De er jo feilmelding som de ser på lik linje med deg "ikke dekning på konto", "feil kode" osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i butikk kom det opp ulike koder på kassa når et kort ikke ble godkjent. De forskjellige kodene betød forskjellige årsaker som f.eks ikke kontakt med banken eller ikke dekning. Men jeg gadd ikke akkurat å pugge disse kodene så jeg visste ikke hvorfor kort ble avvist. Det er ikke min buisness

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - håper de som jobbet ikke kan kodene om man kan se det på dem. Bedre om de tror at det var feil på konto enn at de vet at kontoen var tom. Husket litt feil og gikk dermed plutselig tom for penger. Har aldri gjort det før og synes det var veldig flaut.

 

Hadde kjøpt noe litt dyrt tidligere på dagen som jeg skulle ventet med hadde jeg visst saldo. Pleier å ha full kontroll, men det har vært litt mye styr i det siste og litt omrokkering på rutiner der jeg har endt opp med å handle matvarer mye oftere enn jeg pleier (vi har felles økonomi, men med hver vår konto)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha!! Fikk meg en god latter her.. Tror du det plopper opp "inkassogjeld fra helvete, tom konto!!" som blinker på en skjerm når du trekker kortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi fikk bare avvist uansett der jeg jobbet. bortsett fra når kortterminalen ikke fungerte, da kom det opp at den ikke hadde kontakt med utsender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.. hvilken betydning har det om der er koder? Jeg fikk avvist mitt kort pga manglende dekning her om dagen, men det var bare kortkontoen som var tom. Jeg betalte etter å ha overført pr tlf fra en konto til en annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke HI, men jeg følte nesten det en gang;) Han i kassen sa litt vel høyt -etter min mening, at det var "tomt på konto gitt". "ja, det ser jeg det står her også" sa jeg, tok frem et annet kort og betalte.

 

Nå syns jeg ikke det var så veldig pinlig har felleskort, og av og til så er det tomt, så det er aldri slik at jeg ikke fikk betalt, men syns vel det var unødvenig på den lokale butikken... :) Men men, ikke verre enn at det var glemt idet jeg hadde fylt handleposene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...