Gå til innhold

Tips til leker eller aktiviteter med baby ca 5mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er ikke så intressert i lekene sine lengre, selv om han har mye rart og forskjellig.. Trooor han kjeder seg litt om dagene, men viser ikke misnøye da. Han ligger på matta si på magen om dagene (ligger ikke noe særlig på rygg). Da ligger han bare der og strekker seg for å se på og smile til oss, også spreller han mye. Prøver å vise ham litt leker med lyd og lys, men han er bare intressert i noen minutter og så er ikke intressen der mer.

Begynner å lure på hva han pønsker på der på gulvet... Hehe, neida, men vil gjerne få gutten min til å le litt mer!

Han syns ikke Ride, Ride Ranke eller Hompetitten, eller noe slikt er morsomt. Ikke er han kilen heller... Liker å synge Ro,Ro, Ro din båt da, men det blir jo kjedelig i lengden med bare det..

Så hva gjør dere med deres babyer om dagene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillerusken er litt over 5 mnd gammel. Hun leker med lekene sine, da...favorittlekene er faktisk tøybøker i sterke farger og med "overraskene elementer", som bilder som kan løftes på (flapper), og knitrende sider. Eller tyggeleker - hun har noen plastnøkler med gummitupp i forskjellige former, de kan hun tygge på i lange tider av gangen.

MEN, når hun ikke leker med lekene sine synger jeg sanger med bevegelser (Ro, ro, ro din båt, som du nevner, Lille Petter Edderkopp, God morgen alle sammen, min hatt den har tre kanter, jeg er en liten undulat osv). Også elsker hun å herje! Når jeg "spiser opp" magen hennes, ler hun høyt. Eller jeg tar tak i hendene hennes og løfter henne opp etter dem (innimellom så hun kommer i øyehøyde med meg), og svinger henne litt frem og tibake. Hvis hun ligger i babygymmen drar jeg henne ut etter føttene og sier "bøøøø!" (nesten garantert respons), eller jeg spør hvor stor hun er, trekker opp armene hennes og sier SÅ STOR! Eller jeg legger henne i "babyposisjon" i armene mine og sier "du er mammas lille baby" også slenger jeg litt rundt med armene og løfter opp og ned og lager rare lyder og snur henne litt på hodet innimellom. Eller så leker vi titten tei med en gasklut ("hvor er rusken? Deeeer er rusken!), også videre. Åhja - også nå som vi har begynt med grøt ler hun og smiler hver gang skjeen med grøt nærmer seg munnen, men det kan kanskje ikke regnes som lek ;)

Skrevet

god beskrivelse av millalilla.

Vi gjør nok ikke så veldig mye annet. Vi synger sanger som, ro ro ro din båt, ro til fiskeskjær, ride ride ranke, rockn roll fiskeboll, sesam stasjon jeg diggger deg sangen osv.

Borte bø er morsomt :)

Ser på blomster og trær i hagen og ellers hva som er der, fugler etc

Ser på seg selv og meg i speilet.

Ligger MYE på magen.

Ser i bøker, dvs han spiser bøkene

Danse og herje

Synes dagene flyr avsted selv om man egentlig ikke gjør så mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...