Gå til innhold

Syns så synd på damen som får to - tre - kanskje fire gutter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror alle jenter er som meg? Hvor tar du det fra? Finner du på ting bare for å ha noe å "ta" meg på nå da raringen:) Blir ikke det litt dumt da?

Nei jeg tror ikke alle jenter er som meg, hadde alle jenter vært som meg så skulle det kanskje vært artig med en datter:)

Og nei da, DU synes sikkert ikke det, men JEG synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med de som har to gutter og ønsker seg veldig en jente... Hvilken klubb tilhører de, er det lov å ønske seg et kjønn uten å bli hetset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er feil å ønske seg et kjønn.

Blir en gravid og føder et friskt barn burde en være kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det er å slite i år etter år uten å få barn.

Jeg vet hvordan det er å legge hele sin sjel i prøverørbehandlinger, for så å få et negativt resultat.

Jeg vet hvordan det er å bære en spire i magen i 3-4 mnd, for så å miste den...flere ganger.

Jeg vet hvordan det er å ønske seg et barn høyere enn noe annet, et hvilket som helst barn - gutt eller jente!

For meg har veien vært milelang, og i dag sitter jeg her med tre friske barn. Jeg kan ikke tro at jeg er så heldig!

Guttene mine er de mest fantastiske skapningene som finnes, og jeg føler meg så heldig som er guttemamma:)

Jenta mi er så ubeskrivelig søt og herlig, og jeg føler meg så heldig som er jentemamma:)

Alle vi mammaer er verdens heldigste som har fått akkurat de barna vi har, og ingen av oss ville byttet for noe i hele verden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg veldig en jente siden jeg hadde to gutter fra før -og fikk det. Ble ekstra glad da jeg fikk jente, sikkert hakket mer glad enn om barn nr 3 også ble gutt -selv om jeg vet jeg ville blitt like glad i han.

Er selvsagt akkurat like glad i alle mine barn og kunne ikke byttet noen av barna mine mot noe som helst.

Kan ikke forstå hva som er så galt med å ønske seg det ene eller det andre kjønnet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av hver, men synest ikke synd i de som har to eller tre gutter. Aldri tenkt tanken engang. Digger minstejenta mi, men hadde det vist seg at hun var en gutt så hadde jeg digga minste gutten min like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er ironisk er at det er langt større aksept for å si at man vil ha gutt enn å si at man vil ha jente. I tillegg er det ikke greit for kvinner å ønske seg jenter, men utsagn som "jeg gir mannen min det han aller mest ønsker, nemlig en gutt" passerer rimelig uimotsagt.

 

Vi har to jenter og jeg anser oss som heldige. Min søster har to gutter og jeg anser henne som heldig også. Man må ta det man får om det nå er gutter eller jenter.

 

Og bare så det er sagt, ikke alle jenter er jålete og grinete, like lite som alle gutter er bråkete og skitne og ufordragelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at de som har feks flere jenter eller gutter kan bli bittelitt skuffa over å aldri få barn av begge kjønn, men det går fort over. Til syvende og sist er det bagateller, vi elsker barna våre uansett kjønn. Jeg har selv en gutt og to jenter, for meg var det rart å gå fra å være "guttemamma" til å forholde seg til å ha døttre også. Var nesten skuffet over å vente jente før jeg ble vant til tanken, men nå er jeg bare glad. Like stor stas med begge deler. De 7årene jeg hadde kun en sønn så savnet jeg aldri et sekund å ha en datter, tenkte aldri over det der med kjønn i grunn. Da jeg ventet første barnet så håpte jeg på å få en gutt, alltid ønsket meg en gutt fra jeg selv var liten.

Men for all del, fant jo ut at det var like kjekt med jenter også, om noe mer dill og dall vel å merke. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de kvinnene som ønsket meg en jente. Fikk en gutt og kunne ikke skjønne hvordan JEG kunne være guttemamma. Mitt snevre inntrykk av gutter var at de var bråkete og ikke så søte som jentene. Helt latterlig ser jeg nå.

 

Kjønn har ekstremt lite å si på barn, det er personligheten det kommer mest an på. Jeg synes det er skikkelig gøy å være guttemamma, noe som overrasket meg. Har en kosete, skjønn liten gutteklump som jeg elsker over alt. Ser nå at grunnen til at jeg ønsket meg en jente er fordi jeg ville kle henne i kjoler, kjøpe dukkehus og perle med henne. Helt banalt og teit egentlig. Ikke misforstå, får jeg en jente neste gang bli jeg overlykkelig. Håper jo helst på å være så heldig å få en av hver. Men samtidig vet jeg at jeg kommer til å elske en ny sønn like høyt. Tenk å ha to små brødre da.. *Smelt* Nei, jeg tar takknemlig imot det jeg får. Men orker ikke å halshugge folk for at de ønsker seg det ene eller det andre. Kjønn betyr ekstremt lite når det kommer til stykket.

 

PS: og jeg kommer til å kjøpe perler og perlebrett til gutten min! Tenk, det hadde ikke slått meg at gutter også liker å holde på med sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 17.11 på alle punkter!

 

Når jeg var gravid med nr 1 så ønsker jeg meg ei jente. Av den enkle grunn at jeg tenkte at jenter er jo så søte og morsomme å pynte å dulle med. Da jeg fikk gutten i armene mine når han var født kunne jeg ikke vært mer glad for at han var en nydelig og frisk gutt!:)

 

Når jeg Var gravid med nr 2 var ikke ønsket om jente særlig stort lenger så da jeg fikk vite på ul at det ble en gutt var jeg bare kjempefornøyd at jeg skulle være så heldig å få en gutt til:) Verdens nydeligste han også:)

 

Da jeg ble gravid med 3 mann ønsker jeg meg faktisk en gutt til. Synes det ville vært DØDSKULT med 3 TØFFE gutter!!! Viste seg på ul at det

så ut til å bli ei jente. Ble da veldig merkelig siden jeg har sett på meg selv som en guttemamma. Men utrolig å få henne når hun ble født og er selvfølgelig like glad i henne som i gutta:)

 

Jeg synes det skal være lov å ha ett ønske. Ser ikke på det som noe galt jeg. Tror man til syvende og sist blir like glad i barnet sitt om det er en gutt eller ei jente. Det er iallefall min erfaring:)

 

Og her har guttene også perler,ei dukke,ei vogn og kjøkken m utstyr. Gutter leker jo med dette i bhg så hvorfor ikke ha sånt hjemme også? Selvfølgelig så er det biler og da mener jeg STORE biler,lastebiler,gravemaskiner osv som blir lekt mest med,men de har tilgang til noe annet også som jeg mener er litt Sundt:)

 

Var forresten mannen i huset som syntes det var mest stas med å få ei jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes synd på dem som får bare jenter jeg. Har to av hver og herreguuuud jentene krangler, sutrer, doller seg og er krevende i klesveien. Er veldig glad i jentene mine, men kunne gjerne hatt 4 enkle gutter.

 

Slutt å klag og vær glad dere kan få barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner tankegangen til HI da jeg tenker slikt selv. Men synes alikevel det blir provoserende å skrive ett innlegg om det!

Jeg har 2 jenter og skal ikke ha flere barn, men hvis jeg skulle hatt nummer 3 hadde det jo vært kjekt med en gutt, men også en jente..hadde iallefall ikke blitt lei meg.

Men om jeg hadde hatt 2 gutter nå så hadde jeg nå ønsket meg en jente meget sterkt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...