Gå til innhold

Syns så synd på damen som får to - tre - kanskje fire gutter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Moren min ønsket seg bestandig en sønn å fikk vite at jeg ble gutt! Gleden var stor å en liten skuffelse når det kom ei jente som hun hadde fra før.

Men det kom en gutt etterhvert da:) Å jeg er ikke sur for at hun ønsket så sterkt at jeg var en gutt! Bruker å tulle om det innimellom:)

Men hun fikk iallefall en gutt som hun ønsket seg å tre jenter som hun er like glad i:)

Tydelig at vil provosere hi.

Hvorfor i all verden skal en ikke være glad for i det hele tatt å få barn?

Hvorfor så opptatt av kjønn?

Tror du hadde sagt noe annet om du måtte slite i mange år for å bli gravid.

Jeg synes folk skal være glade for å få et friskt barn. Det er greit å ønske seg et bestemt kjønn, hvis hvis man ikke klarer å glede seg over et friskt barn, fordi man er skuffet over kjønnet, synes jeg det er ille. Det er IKKE synd på folk som får 3 gutter, eller 3 jenter (eller 4).

Jeg forstår ikke helt dette datter-hysteriet? Jeg skjønner at det kan være vondt for de som virkelig ønsker seg en datter, men det er da det samme med de som ønsker seg en sønn?

Det som irriterer meg er at jentemammaer som kun har jenter og rosa skyer over hodet tror at ALLE ønsker seg en jente, samme hva vi sier. Sier vi at vi ønsker oss en gutt så er det løgn. De som har gutt eller begge deler vet heldigvis at gutter er like fantastiske som jenter og at det faktisk finnes folk der ute som ønsker seg gutter, tro det eller ei.

Men jeg har full forståelse for de som inderlig ønsker seg et spesielt kjønn og forstår at det kan være trist å aldri få oppleve å bli mamma til det kjønnet.

Og jeg har begge deler :)

Annonse

Jeg føler meg litt slem som ønsker meg gutt, jeg.. Har baby i magen, men vet ikke kjønnet.. Innerst inne ønsker jeg meg gutt. Men selvfølgelig vil jeg bli like glad i ei jente. Føler meg teit og kommer til å få kjempedårlig samvittighet for disse tankene dersom det kommer ei lita tulle.

Det viktigste er faktisk at vi kan få barn og at de er så friske som mulig.

Hadde tenkt å komme med en kraftsalve til Hi her, men når jeg fikk tenkt meg litt om så er jo ikke jeg noe bedre enn henne... har to gutter og er gravid med nummer tre, og håper av hele mitt hjerte at det er en gutt til der inne! Ønsker meg rett og slett ikke noen jålete, grinete jente!

Så sånn sett er jo jeg like dust som Hi, vi bare foretrekker motsatt kjønn.

Æsj, helt enig, dere er like duster begge to. "Jålete, grinete jente"??? Seriøst? Datteren min er den snilleste personen jeg har møtt. Positiv, god og snill mot alle. Fatter ikke at du kan tillate deg selv å si noe så dumt. Jeg har en gutt også. Han er sjarmerende, kosete og myk. Jepp. Du og HI er godt selvskap. Ekle mennesker.

Skrev bare at jeg var enig i at dere er to drittsekker. På lik linje.. Blir ikke mer provosert av at du ønsker deg gutter enn jenter, men HI skrev ikke noe nedlatende om gutter, mens du var direkte kvalm når du beskrev jenter.

Beklager at jeg gjorde deg kvalm, men det er nå engang sånn mitt inntrykk av jenter er. Er dog enig i at det at jeg ønsker meg bare gutter gjør meg til en drittsekk, derav mitt innlegg. Men jeg er en heldig drittsekk da, som får det jeg ønsker meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...