Gå til innhold

Dere drevne foreldre se hit litt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 26 år som har sønnen min på snart 3 år fra torsdag til søndag annen hver uke. Har hatt en slik samværsavtale i snart et år, og vi har det veldig fint sammen og han blir helt i ekstase når foreldrene mine og søsteren min kommer på besøk. I går når jeg la han til vanlig tid, så begennte han å sutre/gråte, jeg gikk inn etter en liten stund og satt ved sengen hans, var tydelig at han ville opp, men tok han ikke opp med det første, så ble han skikkelig demonstrativ og kaster smokken og kose kluten sin vegg i mellom, jeg plukker opp ,men han bare gjentar det engang til. Han fortsetter og sutre/gråte, og jeg tar han til slutt opp i sengen min, da blir han blid ijenn og hopper og tøyser i sengen min, prøver og roe han ned og sier at han må legge seg, men han sier : "pappa sove seng" så legger jeg meg ned, men han fortsetter og tulle og hoppe i sengen, så sier jeg at viss du skal sove i sengen til pappa må du legge deg nå ellers må du legge deg i din egen seng. Sa kegger han seg raskt ned i sengen min og later som om han skal sove før han spretter opp og tuller igjen, jeg prøver da og legge han i hans seng ijgjen men til ingen nytte.. Tar han opp og går på stua, så leker vi litt med dempet belysning, etter en god stund prøver jeg og legge han igjen, men da sutrer/gråter han igjen. Jeg sitter og synger til han selv om han tydelig vill opp igjen men tar han ikke opp denne gangen, bare sitter ved sengen hans og synger og nynner, etter langt tid sovner han hall 2 på natta:P Og jeg legger han vanligvis 8. I kveld var det det samme opplegget, men denne gangen prøvde jeg etter en stund og stå utenfor rommet og syne/nynne, lot han gråte i ca 15 min, selv om han hele tiden hørte jeg var rett i nærheten. Etter kvarteret var gått klarte ikke "pappa hjerte" mere og jeg gikk inn til han og satt ved sengen og sang og roet han ner til han sovnet. I kveld sovnet han rett før 10. Noen som vet hvorfor han oppfører seg sånn? Er det trassing eller? Syns så synd på han, og vill ikke at han skal reise fra pappaen sin med et dårlig intrykk, av at "pappa er ikke glad i meg som ikke tar meg opp, kommer inn til meg med engang jeg gråter/sutrer.." Viss dere skjønner. Jeg elsker den gutten og gjør alt for han. Grunnen til at jeg spør her inne er pga meg og moren ikke har en god tone oss i mellom, og hadde jeg nevnt episodene som i går og i kveld, hadde hun bare kaldt meg for en dårlig far, som hun ofte gjør. Huff dette ble veldig langt og håper en av dere drevne damer/menn her inne orker og svare meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette virker som trass. Han ønsker å ha kontroll på deg og få oppmerksomhet fordi han ikke synes det er spes kult å sove. Og det virker jo:-)

 

Har selv en datter som holdt på slik, spesiellt hos far fordi han synes så synd på henne og tok henne opp.

Husk at det ikke er synd på de og dette er noe alle skal igjennom, men virker det en kveld, vil de fortsette den neste.

 

Har en 3 åring som forsøker det samme. Hver gang hun kommer ut av rommet, sier jeg ingenting, tar henne i hånden, kysser henne på panna og legger henne i sengen. Så går jeg ut.

 

Forsøk å sitte i rommet uten å synge og nynne utover kosestunden før dere sier "natta". Sitt i rommet, men ikke se på barnet eller si noe eller reager på gråten. Det pleier å funke..

 

Er ikke en dreven mor kanskje, men har hatt 3 i den alderen og dette funket på alle:-) De har ALDRI sett på meg som slem. Jeg er bestemt og har regler og barna blir trygge av det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut for meg at du gjorde det rette. Tror kanskje at sønnen din "tester" deg litt.

Du kan jo prøve å si at pappa kommer om to min. (Da er det viktig at du kommer tilbake om to min) Koser og synger slik som du har gjort.

 

Har ikke noen bedre forslag. Du virker sm en god pappa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Føler meg litt bedre nå, vil ikke sitte med en ekkel følelse av at sønnen min har en oppfatning av at "domme, pappa bryr seg ikke om meg følelse"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...