Gå til innhold

Hvordan skrive oppsigelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt behov for det før og nå er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Og når jeg har 3 måneders oppsigelsestid regner jeg den må være levert før første mai når permisjon er ferdig 5 august, stemmer det? Så er det bare å håpe det dukker opp en annen jobb innen permisjonsslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv den så enkel som mulig

 

Jeg, ditt navn og gjerne fødselsdato, sier opp min nåværende stilling fra dags dato.

 

Mvh

Ditt navn

 

Og ja, de fleste regner fra den første i hver mnd, så da må du ha sagt opp innen 1.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du vil med dette si opp stillingen som...fra...Dersom du gjør det før 1 mai er du sikker på at du er "fri" til august. Jeg vil dog anbefale deg om å få ny jobb før oppsigelse. Tenk hvis du ikke får ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi spesifikke råd, du har selvsagt en brevmal med addresat, datering og overskrift.

 

Eksempel vis overskrift: Oppsigelse fra stilling som xxx i firmanavn.

 

Videre starter du med: Jeg sier herved opp min stilling som xxx.

 

Og så er det fint å fylle på med litt, eksempelvis når du har din siste dag osv, takker for mange fine lærerike år eller hva du nå mener er greit å ta med. Dersom du eksempelvis flytter så kan du jo fortsette innledningen med..., grunnet flytting til STED.

 

Start med dette, og så er du i hvertfall i gang. Dette er selvsagt bare forslag, så gjør det du mener blir bra :)

 

Lykke til med oppsigelese og jobbjakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 22:18 Jeg skulle gjerne hatt en jobb før jeg sier opp, men jeg kan uansett ikke kombinere nåværde jobb med barnehagens åpningstider pga reiseavstand og kveldsjobbing. Og en mann med reise jobb. Siden han tjener mest blir det jeg som må finn ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke starte en dialog med arbeidsgiver om å tilrettelegge arbeidstiden, eller jobbe redusert frem til du finner en ny jobb?

22:21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...