Gå til innhold

Må le litt av menn:-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min hadde hengt opp en klesvask da jeg kom hjem fra jobb i går. Han snakket om dette flere ganger utover kvelden og avsluttet ofte med "er jeg ikke flink?" og dette i tillegg til støvsugingen..... WOW liksom:-)

 

Så på kvelden etter barna var i seng vasket jeg kjøkken, bad og stue og fortalte stolt til mannen hva jeg hadde gjort (bare for å se reaksjonen). Så sier han "ja, det begynte å bli litt møkkete her nå...."

 

Fortalte dette til ei venninne i dag og hun lo og sa at slik er det hos henne også. Hun og jeg gjør jobben vår, mennene hjelper til..... Hun og jeg vasker fordi det trengs, mennene fordi de er flinke....

 

Må bare le av det hele:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei vet du, jeg synes det er fryktelig provoserende!!

 

En morgen sa jeg til mannen min at jeg skulle støvsuge, hvorpå han svarte at nei det kunne han gjøre, og så kunne jeg gå ut og kose meg. Senere på kvelden fikk jeg da høre at han hadde støvsuget fordi "det var så møkkete og han klarte bare ikke å ha det slik altså"...akkurat som om det var hans fortjeneste i det store og hele at ting var litt på stell...

 

Når han en gang innimellom tar oppvasken eller enda sjeldnere, vasker på badet får jeg høre det hele kvelden og gjerne noen dager etter. Han vil gjerne høre "takk" og "så flink du er". Men hvem takker meg for at jeg rydder, vasker klær, tørker støv (en aktivitet menn ikke vet eksisterer), vasker vinduer, vasker på badet, henger opp klær, bretter klær, legger de helvetes klærne på plass, skifter på senga, tar oppvasken (vi har ikke oppvaskmaskin), and on and on and on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... kjenner det igjen :) Her skal mannen fulroses om han har tatt i ett tak... bare det å rydde kjøkkenet.. :) "Nå har JEG ryddet å vasket benken kjære"... "Jada, så fint" eller "takk"... men det at jeg gjør det hver dag flere ganger daglig, nei det snakkes ikke om... men han kan slenge ut fleeere ganger på en kveld... at "jeg ryddet kjøkkenet for deg idag".. "Nå er du vel glad" + + jooooda, skal jeg snakke om alt jeg gjør hver eneste dag... da blir det kun ett samtaleemne her da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og ha en mann som vil høre han er flink fordi han gjør husarbeid! Min gjør alt annet praktisk men ikke husarbeid. Han klarer ikke sette tallerken inn i oppvaskmaskinen engang og akkurat DET begynen rå bli litt irriterende hehe. Før bytta vi på å lage mat også, men det er det visst helt slutt på, her lager jeg mat eller så blir det ikke middag..

 

Var en uke og to han var flink da, og skulle vaske klær..gikk skikkelig inn for det, men så gikk det over og han vaska ikke mer så jeg måtte ta over hehe. Men jeg klarer ikke å ha det for skittent og jeg har nok gått litt for mye inn i husmorrollen, så det er sikkert min egen feil..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud som jeg kjenner meg igjen :P

 

Her skald et roses, klappes på hodet, og sies "flink bisk" omtrent. Og lager han mat, snakker han RESTEN AV KVELDEN om hva han gjorde, hva HAN mener var det lille ekstra, om ditt og datt. Djises, det var hjemmelagde kjøttboller liksom, herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner jeg er veldig heldig med mannen min. For han gjør ting og forventer ikke å få en bekreftelse på at han er flink. For han er det en selvfølge å enten vaske eller støvsuge når det trengs, han tar ut av oppvaskmaskinen og setter på klesvask uten at jeg trenger å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ... Jeg er i et forhold med en kvinne som ikke bare er flink til å lage mat, men også har en sterkere ordenssans enn meg. Jeg KAN ikke lage mat. Ergo kan jeg fint løpe rundt og være stolt som en hane hvis jeg har klart å lage noe som kan minne om en kulinarisk opplevelse. Tror det som redder meg er at jeg er flink til å rose min kjære. Enkelte ting gjør hun rett og slett bedre enn meg, og hemmeligheten bak å ikke bli stemplet som fullstendig udugelig er rett og slett smisking. "Åh pus, du er en genistrek på kjøkkenet! Også er du utrolig vakker i tillegg!"

 

Høres ut som deres menn trenger å lære seg kunsten å smiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, åssen orker dere å være sammen med sånne menn? Blir helt matt jeg, trodde sånne var utrydda med forrige generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, det er jo mye koseligere å gjøre ting når man får ros for det! Kan dere ikke bare skryte av mennene deres da, så gjør de det sikkert oftere? Positiv forsterkning funker på voksne også! Og istedetfor å gjøre alt husarbeide og surmule i stillhet, hva med å rope høyt på ros selv? Synes dere fortjener det. Menn er ikke tankelesere. Kanskje det er de som har skjønt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er veldig flink, heldigvis! og ros får han i bøtter og spann!! Når jeg gjør husarbeid vil jeg også ha ros og anerkjennelse, iom at jeg på det gjevne gjør mer enn han til sammen. Og det får jeg! Og da gjør jeg det med glede. Ser han det ikke, eller ikke bemerker at jeg ha gjort det fint og rent poengterer jeg det selv, sånn at jeg får ros og klapp på skulderen;-)

 

Jeg gidder ikke vaske og rydde uten å få skryt og anerkjennelse for det.. mulig jeg er litt "mann" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Menn er ikke tankelesere"... Nei, og flesteparten av dem er ikke stokk dumme heller. Herregud, mannen min er da ikke ei bikkje som jeg skal gi godbit og klappe på hodet når han har tatt oppvaska etter seg eller vaska trusene sine selv.

Er glad jeg er sammen med en voksen mann jeg, som skjønner at husarbeidet er like mye hans, som min jobb, og som ikke forventer ros for helt hverdagslige ting han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg leser slike tråder som dette, priser jeg meg lykkelig for at vi har såkalt kjønnsfordeling på hjemmefronten. Vi har avklart forventningene til hverandre og slipper å bli skuffet eller irritert over hverandre. Men folk må jo finne de løsningene som passer for dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...