Gå til innhold

Karma75 har noen spm til deg :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leste i en annen tråd at du har en blodansamling inne i livmoren.

Når fant du ut dette?

Jeg fikk blødning uke6 som visste det samme(legen konkluderte med tidliger tvilling), denne fortsatte å vokse,trakk til seg vann og blod.

Jeg har hatt ukentlig ul pga den,så har fått god oppfølging.

i uke 9 begynte det å blø igjen og gikk over til brunt,noe som tydet på at den tømte seg. ul viste liten forandring, har blødd brunt siden og tirs som var så såg den endelig mye mindre ut. Har nå sluttet å blø.

Skal til ullevål på mandag for en second oppinion og pga at jeg ble satt tilbake to uker på første ul.(skulle vært 14 nå)

Er nå 12 uker og den lille vokser som normal,spreller som bare det ;) så håper på det beste,men er jo litt redd likevel.

Har du fått gode forhåpninger på at alt vil gå som normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143119942-karma75-har-noen-spm-til-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde en stor blodansamling i livmor i uke 6 da jeg var gravid med dattern min.. Fikk beskjed om at jeg burde holde meg unna sex i 6 uker, for orgasme kunne gjøre det at blodansamlingen kunne sprekke og fosteret "skylles ut".. Men det var bare 50% sjanse for at det kunne skje... Valgte uansett å ikke ha sex i den perioden bare for sikkerhets skyld å ikke ha sex i den perioden.. :) UL i uke 12 viste det at blodansamlingen min hadde trekt seg opp i kroppen min, så kroppen min retta seg selv! :) Og nå har jeg en nydelig datter på 3 år! :)

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Brunlig utflod en ukes tid før jeg fikk inn til UL. UL viste 2 fostersekker, men bare en med foster inni. Var tilbake på UL 2 uker senere, og da var den 2 sekken nesten tom, mens inni den 1 var det yrende liv:) Legen sa atdet medførte risiko for det fosteret som var igjen, med tanke på at kroppen kvitta seg med tvillingen..noe som selvsagt gjorde meg mega-nervøs..

Jeg fikk beskjed om å ikke gjøre noe som kunne føre til sammentrekning i livmora fram til jeg hadde passert de magiske 12 uker, noe vi holdt ved. Var inne til UL en siste gang etter nok en blødning, og var da sikker på at det ikke var noe liv der.. Men, joda:) Der inne var det masse aktivitet:)

Nå er jeg 13 uker, og har begynt å slappe av å nyte graviditeten:) Husk at etter uke 12 er det minimal risiko for at noe går galt:)

Lykke til:)

Hei gullegull08

Jeg blødde noen netter først, så i uke 12 fikk jeg den første styrtblødningen. Kjentes ut som jeg satt og tisset på meg. Ble utrolig redd og skjelven, ikke morsomt i det hele tatt. På UL da så de et(eller 2) blødende hematom(blodansamling) Fikk egentlig ingen god forklaring på hvorfor den var der, men kunne ha me morkaken å gjøreAt den "flyttet" på seg. Samme uke fikk jeg ytterligere 2 styrtblødninger. (Truende SA) Spiren sprella friskt på hver UL og har sett den på UL denne uka også. Er nå 16 uker. Legen sa nå at det fortsatt var blod igjen, men at dette mest sannsynlig ikke ville påvirke om det skulle gå bra eller ikke med den lille. Må våge å tro på det, selv om jeg fortsatt ikke klarer å slappe av helt. Kommer litt gammelt blod nesten hver dag enda og det måtte jeg regne med sa legen. Er sykemeldt og tar dagene med ro, i håp om at det skal hjelpe. Vil helst ta en UL hver dag for å forsikre meg om at alt står bra til, men det kan man jo ikke ;)

Jeg håper og satser på at det skal gå bra. Det gjør det nok hos deg også :) Veldig bra at det har blitt mindre blod og at du har sluttet å blø, det er et godt tegn. Og så bra at du har fått så god oppfølging!

Tusen takk for alle svar :) Jeg har fortsatt en god følelse så skal prøve å tenke positivt i tiden fremover.

Har vært veldig forsiktig de siste ukene,sykmeld og null sengekos,tungt husarbeid, og bikket 12 uker igår.

Men blir spennende å høre hva de vil fortelle meg på mandag på ullevål:)

Det sprøe er at sist en graviditet endte med barn så startet det med to da også,men da kom den tomme sekken ut i uke 7 og den andre fikk vokse i fred og er nå idag en nydelig liten pike på 3år :)

Så har store forhåpninger på at det kommer en liten bror eller søster i okt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...