Ung kvinne Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Noen som har råd mot hard mage hos jente 3 år?? Hun har vondt i magen og griner. Det kommer ingenting ut. begynnte igår natt. har hvert i barnehagen for det gikk over slik at hun glemte d n¨r hun lekte, men begynte igjen i kveld. hun legger seg som en ball og grioner, nå sovnet hun mens jeg masserte, Jeg er jo redd for blindtarmbetennelse eller et eller annet - men mest sannsynlig er det "bare" hard mage. Kan man gi dupalax / klyster?? noen med erfaring? tusen takk
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Har ikke hatt problemer med dette i senere tid,men da gullet var halvåret så slet han veldig med hard mage.. Da brukte vi microlax (?) og det funket jo med at det kom ut,men det var fortsatt hardt og han hylte da det kom ut.. Om hun liker rosiner og druer feks kan du kjøre på med det.. Laktulose funker jo også,men husker ikke om det egentlig er mest for mindre barn.. Bare les pakningsvedlegget nøye!!! Litt sent svar,men håper det løser seg..
Søvnløs i Oslo Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Litt sent svar du får av meg her siden det hastet, men vi har altså en datter med mye mageproblemer. En gang hun slet veldig med magen leste jeg tilfeldig på internett et tips om å ta et varmt bad i badekaret. Vi prøvde det og det løste saken:-) (Litt styr riktignok med vasking av badekaret etterpå etc., men likevel verdt det).
trillemamma Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Microlax Hvis hun går med bleie kan hun sette seg på huk, eller du kan presse beina opp mot magen når hun trykker Rosiner svisker Biola Laktulose/ Duphalac Microlax gies for å tømme tarmen, mens Laktulose gies som en vedlikeholdsdose med gradvis nedtrapping
Trollmor til 2 Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Jeg råder til å holde dere unna rosiner! Jeg og mange av mine venninner har erfart at rosiner gir hardere mage. At rosinene bare eser seg store og blir harde. Druer, svisker og lakris derimot funker bra mot hard mage. Bananer og epler er ikke bra. Mine barns oldemor mener at å bruke såpe i endetarmen skal fungere. Altså "stake" litt med en flis av fuktet såpe. Vi bruker heller microlax. Ja, det gjør vondt å få det ut, men det viktigste er at det kommer ut. Så får man se på kostholdet og se om det er noe der barnet kan reagere på.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #6 Skrevet 23. april 2011 Hei.. Her er jenta mi snart 3år og har hatt prob. med mage siden hun begynte med vanlig mat.. (som "baby") Har gitt laktulose med samråd med lege siden hun var ca 1år til hun var 2år,så var hun litt bedre men d har begynt igjen,det var bra i noen mnd,. Så da var det på an igjen.. For 3uker siden måtte vi ty til microlaks. Vi skal teste henne for allergier. Vi tenker litt cølliaki,melkeallergi ol. Det blir så fullt iblandt at hun så vidt spiser,og det kommer ofte opp som oppkast fordi det er så hardt at det er så mye smerter andre vei.. Vi har såvidt gitt melk siden hun sluttet og amme pga det er forstoppende. Gir lite banan pga det,det er også forstoppende. Men leger anbefaler svisker,rosiner osv. Hun liker ikke svisker,så her blir det rosiner. Laktulose,microlaks og alt dette skal kun gis med samråd med lege,så hør først før dere gir slike ting. Laktulose er bedre enn de andre avføringsmidlene for de påvirker ikke organene som de andre,men det er derfor en alltid skal høre med legene.. Håper det ordner seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå