Gå til innhold

I hvilken graviditetsuke ble du kvalm?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når i graviditeten begynte du å bli kvalm, og når var du på det kvalmeste? Var du konstant kvalm, eller var det korte episoder med kvalme?

 

Jeg er over en måned forsinket med mensen, og har de siste ukene hatt korte episoder med kvalme, som har vart fra noen minutter og opp mot en time eller kanskje litt mer (har ikke tatt tiden). Det har kommet helt plutselig som lyn fra klar himmel, og jeg har blitt redd for å kaste opp når det skjer, følt at jeg har fått mer spytt i munnen osv. De siste dagene har jeg vært kvalm større deler av dagen. Idag har jeg fått en svak strek på graviditetstest, som jeg mistenker at er positiv... Lurer derfor på når i graviditeten du ble kvalm og når kvalmen var på sitt verste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med første var jeg kvalm i uke 6-8, måtte spise hele tiden for å ikke være kvalm, hele tiden ha salte pastiller i munnen. Spydde en gang hver morgen (fremprovoserte med å styrte et glass vann for da visste jeg at jeg slapp å spy når jeg kom på jobben)

 

Men andremann var jeg mye kvalm og vondt i magen fra 8-16.uke. Spydde ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8 (til uke 13) i første graviditet. Men bare bittelitt noen minutter på morgenen. Men spydde aldri, bare brakk meg av og til.

 

Uke 5 (til uke 9) i andre graviditet. Kvalm døgnet rundt. Men spydde aldri denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært kvalm siden uke 6, men nå i uke 8 toppet det seg litt. Ligget stille på sofaen og nesten ikke spist noen ting (annet enn kjeks og epler) i flere dager. Er kvalm og har vondt i magen døgnet rundt, men verst om kvelden og natta. Har heldigvis bare spydd en gang til nå og håper det holder seg sånn.

 

Mange som blir kvalme rundt IKM også, så kan jo hende du er en av de:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

startet i uke 3-4 hos meg, var små kvalm og uggen. trodde det var pga sorg siden mormor døde, men det ble bare verre og toppet seg da jeg var vel 8-9 uker på vei. gav seg etter uke 14 og nå har jeg fått stygga på vanlig sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke kvalm med andre, men med første ble jeg kvalm når jeg var rundt 4 uker å det kom som kasta på meg! Kastet opp i eninga! spydde relativt sjeldent første uke, men iallefall en gang per dag, men etter det så rakk jeg ikke å gå fra badet før jeg spydde på nytt! Fikk ikke i meg mat å drakk et stort glass vann hver gang jeg kjente at jeg måtte spy bare for å ha noe å kaste opp! Mistet når jeg var 6 uker på vei.

Alle som vet hvordan jeg hadde det da sa at om jeg ikke hadde mistet så hadde jeg mest sannsynlig blitt lagt inn for å f¨væske intravenøst siden jeg spydde i ett! Unner ingen det der! Var som å ha langvarig omgangsjuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. svangerskap: Kvalme frå veke 5, delvis sjukemeldt pga kvalme frå veke 6. Kasta ikkje opp då, men var KONSTANT veldig veldig kvalm. Den verste kvalmen slutta rundt veke 14, men då begynte eg å kaste opp. Kasta opp dagleg fram til ca veke 25, men det var uendeleg mykje bedre enn å gå rundt å vere så kvalm.

 

2. svangerskap: Bittelitt kvalme av og til frå veke 7. I veke 10 kom det derimot for fullt. Eg var konstant kvalm og kasta opp ALT i ei vekes tid. Gjekk ned ein del i vekt (kom ikkje tilbake til startvekt før i veke 30). Eg blei sengeliggande i ein drøy månad, kvar gong eg bevegde meg (reiste meg frå senga) kasta eg opp. Frå ca veke 15 blei det bedre, men eg fortsette å kaste opp dagleg fram til ca veke 21 om eg hugsar rett. Deretter berre sporadisk fram til veke 24 då kvalmen slutta heilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen for meg var en av de første graviditetstegnene, i kombinasjon med ekstrem trøtthet.

Begynte da jeg var skulle hatt mensen, ca 4 uker på vei. Varte til uke 16, men slapp oppkast heldigvis! Kvalmen kom i bølger og gikk opp og ned i styrke og varte hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom uke 3 og 4, så ble jeg innlagt på sykehuset i uke 7. Da var jeg helt dehydrert. Noen uker senere ble jeg også innlagt, av samme grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...