Gå til innhold

Proforma ekteskap, skal, skal ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter litt dårlig i det økonomisk og er ganske desperat etter litt økonomisk drahjelp. Kjæresten min er fra Irak men er norsk statsborger. Store deler av hans familie er her i Norge. Nå er det slik at hans fetter ønsker å flytte til Norge og familien hans har tilbudt meg en ganske høy sum for å gifte meg med ham slik at han får bli. Han skal ha adresse hos meg (jeg og kjæresten bor ikke sammen ennå).

 

Så mener kjæresten min at vi kan gifte oss så snart jeg har vært lenge nok gift med fetteren hans til at han får være. Det er liksom gulroten for meg da.

 

Er litt i tvil, trenger pengene men det er vel egentlig ikke lov selv om jeg ikke tror noen vil oppdage det.

Også litt usikker fordi datteren min (fra et tidligere forhold som bor hos meg 50%) ikke burde vite noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier seg vel selv egentlig. Det vil lett bli oppdaget, de er strenge på det området nå! Har du vært og besøkt denne fetteren ofte? Han deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TROLL!

Du skal gifte deg og forbli gift med en mann i 3 år, og datteren din skal ikke hvite noe???

Gled dere til intervjuet med UDI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du og kjæresten din bryter all kontakt?

Hvor mye kontakt har du hatt med fetteren de siste årene?

Har du bildebevis?

Vet du alt om fetteren?

Konsekvenser for deg og datteren din?

Hvis datteren din blir spurt spørsmål fra UDI vil du hun skal lyve for deg?

Hva med press fra familien hans hvis dere blir uenige?

Skal du være gift med fetteren i 3 år?

Vil du virkelig gå gjennom så mye løgner?

Presser kjæresten din deg til dette?

 

Er det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke troll altså, og jeg vet veldig lite om hva som venter meg. Har jo sagt til dem at jeg er nødt til å vite mer om risikoer og hva vi må gjennom hvis jeg sier ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, dette høres ut som galskap. Det er mange fallgruver, og du må bo med denne mannen i flere år (kan nok føre til problemer med typen din det tenker jeg?) Det finnes langt bedre og enklere måter å tjene penger gitt. Hvor mye penger er det snakk om? tror dere må bo sammen og være gift i 4 år for at han skal få oppholdstillatelse...det er leeeenge det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du virkelig at denne kjæresten din vil gifte seg med deg etter at du kan skille deg fra fetteren?Er ikke skilsmisse en synd for disse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UDIs nettsider heter det:

 

Proformaekteskap er et grovt brudd på utlendingsloven, og kan føre til straffeforfølgelse. ….. Proformaekteskap er ulovlig også for parten som bor i Norge, og norske ektefeller har i enkelte tilfeller blitt idømt fengselsstraff for å ha inngått proformaekteskap med utenlandske borgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nesten som å selge seg vel...?? få deg heller en jobb.. ikke rart det er noe galt med innvandringspolitikken her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELL NO.

 

plutselig er du hans eiendom og dermed sitter du i det. Og hva lærer du barnet ditt om kjærlighet? At hun aldri ser deg åpenlyst elske et annet menneske men sniker deg rundt med en annen.. Nei det blir bare feil uansett hvordan du vrir på det. Penger er IKEK verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer du til å angre på.....

 

Tro meg når jeg sier at UDI stiller svært personlige spørsmål til dere hver for dere. F.eks Hva spiste dere i bryllupet? Hvor mange gjester? Hva pleier dere ha i kjøleskapet? Hvilke farger har den andre mest av på undertøyet? Hvor lang tid du dere bruker på badet om morgenen? og andre vanlige rutiner?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla idiot, hvordan kan du vurdere det? Da begår du en kriminell handling og jeg håper inderlig du blir tatt for det!! Burde sende denne linken som tips til politiet, er vel mulig å spore opp folk selv her på anonym siden. (ip adresser osv..)

Og å slippe inn mer dritt på en ulovlig måte, skam deg! Han kan bli i fuckings Irak fremfor å snike seg til et land på denne måten, søppelfolk som ødelegger for de som virkelig trenger asyl osv.!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg ville gjort dette, uansett hvor mye jeg fikk for det!

Om du har så dersperat behov for penger så skaff deg en jobb til (om du har fra før) eller dra på sosialen!

Kan nesten vedde på at når disse 3-4 årene er gått så vil ikke han gifte seg han som er kjæresten din idag for da har du gjort det for familien hans som de ønsker du skal gjøre!

 

Og tenk på stakkars datteren din som sikkert også blir spurt ut av UDI? hun kommer ikke til å skjønne mye stakkar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være gift er det 3 eller 5 år. Ta summen du blir tilbydt å del på disse årene så vil du se at det ikke er store summen.

En annen ting er at ikke for å være slem her men det ekteskapet du håper på med kjæresten kan du nok se langt etter. Først skal du være gift med hans slektning i en mengde år, deretter tar det et år med seperasjon før du kan skille deg.

Irakere er ikke akkurat iverige på å gifte seg med noen som har barn fra før, og enda mindre om du er skillt fra en mann som ikke engang er barnets far. (selv om det er de som har satt opp dette)

 

Jeg fikk samme tilbud av noen venner av min ex mann før vi giftet oss (in ex mann er ikke utlending da.) Dengang var normalen å tilby rundt 300 000 kr. Virker så mye når du ser det som en engangsum, men når du tenker på at du har bindt deg opp til så mange år med dette mennesket på papiret er det overhode ikke verdt det. Lå oss si man må være gift i 3 år da er det bare ca 8000kr per mnd.Tar vi med året det tar å få skillsmisse så er det ca 6000kr per mnd.

Og så er det faren for å bli oppdaget.

Du må på mange møter hvor dere skal bevise at dere faktisk er et par så dere må kjenne dere godt. jeg har møtt mennesker som sliter med dette selv om de har mange barn sammen og helt klart ikke er bare gift på papiret.

 

Det er en stor sjange for at din kjærestes familie ikke er så begeistret for deg, Norsk, ikke muslimsk, og med et barn fra før.

Om de får deg giftet bort med fetteren hans får de slått to fluer i en smekk. 1. fettern får komme til Norge og 2.Du er hindret fra å gifte deg med kjæresten din i enten 4 eller 6 år noe de helt sikkert regner med at er nok tid til at han går lei deg og finner noen andre mer passende.

 

Ikke vær naiv, om du gjør dette kan du ikke bare ta ut skillsmisse om du ombestemmer deg.

og si at det blir slutt mellom deg og kjæresten din, og du møter en annen mann. 90% av menn vil snu rundt og forsvinne om de finner ut at du er gift allerede selv om det bare er på papiret. For det bringer bare med seg masse kaos.

 

Vær snill og tenk deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være! Du er en norsk, selvstendig dame som faktisk kan velge helt andre ting for deg selv og barnet ditt. Tullete! Du er voksen, du er mor.

...tror du alt har bestemt deg jeg. Så tror ikke det nytter for oss åsi noe som helst....

Har du tenkt på risikoen for at du aldri får skillt deg fra han? At noen får mistanke og at du må bo sammen med han? Hva om han er voldelig, ikke er grei med barnet ditt osv....? Husk at han har rettigheter til dine penger når dere er gift og dere blir pliktige til å forsørge hverandre - noe som er gjensidig. Hva skal han leve av når han kommer hit? Deg? Disse tingene virker det ikke som du har tenkt på i det hele tatt. Vet du hva ekteskap er rent juridisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke finn på og gjør det!

 

har fått tilbud om dette selv av en iraker. hvis denne fetteren skal komme til norge får han versego å søke seg hit på vanlig måte.

 

du vill bli bøtelagt, fengslet, miste MYE samvær med din datter, UDI oppdager dette lett.

 

typen din prøver og lurer deg, ikke gi etter på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verste jeg har hørt! du må jo være helt på jordet borte i natten??? IKKE finn på å gjøre det! hva skal vi med flere slike i landet.. skal han leve på trygd han da...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For "disse"?

 

Dersom det er muslimer du mener, så er faktisk skilsmisse tillatt og mye mer akseptert enn blant kristne. Fint å sette set ørlite inn i tingene før man generaliserer og fordømmer.

 

Forøvrig er det veldig risikabelt å inngå proforma ekteskap. Det er et økende problem, og ekteskap mellom normenn og utlendinger gås nøye etter i sømmene. Og du risikerer faktisk fengselsstraff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...