Gå til innhold

Tv-grenser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye ser du på tv og hvor mye får barna dine se på tv?

 

For mye tv-titting er ikke bra, men hvor går grensene? Våre barn på 6 og 9 får se litt på morgenbarnetv i helgene og på ukedagene ser de ca 40 minutter. I helgene ser de maks en time om kvelden. Selv ser jeg lite tv til vanlig, foretrekker bøker eller internett. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De minste på 1 og 3 år får ikke se tv ennå. 5 åringen ser på barnetv innimellom og 10 åringen får se gilmore girls på hverdager og sjelden se tv i helgene. Helgen er vi som regel ute eller finner på andre ting. Tv på morgenen er ikke aktuelt.

 

Jeg selv ser ikke tv. Mannen min ser gjerne tv fra han står opp til han legger seg. Musikk hører vi på i stedet for å glane på kassa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker dere ikke tv om morgenen? Er det et bevisst valg med tv-vanene deres eller er det blitt slik fordi dere er en aktiv familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei hele "glane-kassa" egentlig og barna velger heller å være ute enn å se tv.

 

Vi ser ikke tv om morgenen fordi når vi står opp så er det stell av 4 barn på et bad, så lager vi frokost sammen alle sammen, så spiser vi, rydder og vasker etter frokost og så spiler vi musikk og danser litt og så er klokka 10 og barna er klare for ut. Så da går de 3 eldste ut også kommer far ut med minste mens jeg vasker og lufter ut skikkelig, sommer som vinter. 'Vi er vel ikke spesielt aktive tror jeg... Gubben er vel mer lat. Når jeg er ferdig å vaske, går jeg ut med de mens han setter seg foran tv mens vi er ute. Er det for kaldt på vinteren, så finner vi på noe inne.

 

Det hender de får se en film på lørdager om det er drittvær, men de to minste er ikke interessert i tv, så da finner jeg på noe med de. Med 4 barn er det jo nesten alltid noe de kan finne på i stedet for å se tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ukedagene ser de på tv ca en times tid.

i helga er det mer. tv kan stå på til klokka er 12 om vi ikke skal noe. Veldig sjelden de sitter der til det. Når alle ungene har våknet begynner de å finne på ting sammen. Vi ser på ting sammen på kvelden, men hvor ofte og lenge vet jeg ikke siden det varier så.

 

Jeg ser litt på tv, men etter min manns mening så ser jeg for lite på tv. Jeg tar opp ting jeg vil se, så når jeg skal se på ting så er det kun det jeg har tatt opp. Blir ikke sittende etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...