Gå til innhold

Hva gjør man når 5åringen bare ligger og skal ha oppmerksomhet etter hun har lagt seg????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er mest riktig? Skal ha vann (avtalen er å ikke drikke vann), klapper, dunker i senga, plystrer det høyeste hun kan..skal på do, det er helt ok selvfølgelig.

 

Men synes det er vanskelig å være tålmodig og vennlig i slike situasjoner!

 

Deler rom med bror på 2. Derfor synes jeg ikke det er ok å "bråke" etter hun har lagt seg i senga.

 

Jeg skjønner at det er fordi hun vil ha oppmerksomhet, men vil helst bare overhøre/overse..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ta henne ut av rommet og gjør en avtale med henne. Lese en bok eller et eller annet i ti minutter eller noe. Dette har alltid hjulpet når frøkena vår var rastløs om kvelden. Hun må få bestemme hva dere skal gjøre sammen i ti minutter og etterpå er det natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å overhøre er sikkert det lureste!

Jeg pleier i tillegg å si at mamma kommer ikke opp igjen, nå skal du bare sove, du er trøtt - dette da gjerne etter en dorunde (hun er 2,5 og kommer seg ikke opp på do på egenhånd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste ritualer er lurt.. Vi har alltid tillatt bok eller noe i sengen som kan roe henne ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bok rett før hun la seg. Sang sangen vi alltid pleier synge. men så er det dette vannet da......bruker det som en slags trasse-sak. Har sagt hun skal få når hun står opp for å tisse i løpet av natta.

 

Tenker også at overse er lurt, men er så redd bror skal våkne. Da er helvette løs=o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun blir liggende i senga ville jeg ikke gitt henne oppmerksomhet, bare latt henne holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...