Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Min lille hadde satt å tegnet med tusj når jeg kom å hentet henne i dag. Men ikke på arket men i munnen. Assistenten satt med ryggen til. Tunga, munnen og hendene var helt tilgriset med tusj. Jeg kunne bare ta det med ro, for det gikk av med vann sa de og var ikke skadelig. Jeg ville vaske henne i b-hagen for å se selv, og det gikk IKKE av med vann eller såpe! Jeg trodde ikke man gav tusjer til så små..er en småbarnsavd.. jenta mi er 1.1.2år. Ble veldig skuffet over dem der, vet de små biter på alt, men å gi dem tusj da?? Foreldresamtale neste uke og skal ta det opp. Føler jeg ikke finner meg i dette. Hva syntes dere?? Hun er fortsatt grønn på hendene og litt rundt munnen..ingen såpe funker.. Litt lei meg å kjenner jeg, på jenta mi sine vegne..hun vet jo ikke bedre. De som burde passe på!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Så lenge dette er tusjer som er for barn (ikke farlige) så ser jeg ikke helt problemet - det gjør nok ikke dattern din heller:) Hun hadde det sikkert kjempegøy. Jeg hadde selvsagt syntes det var uheldig og kjedelig dersom dere skulle rett til fotografen eller hun skal være brudepike og det ikke går bort tidsnok, men da går det jo ann å si fra på forhånd.... Barn skal bli skitne ute og og gjerne inne også - aktive barner blide barn.
gadget Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Seriøst? Barnet ditt har blitt møkkete av tusj i barnehagen og du reagerer med å skulle ta det opp på foreldresamtale??? Barn blir møkkete i barnehagen, tusjen er helt sikkert totalt ufarlig og barnet ditt hadde det sikkert gøy.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Jeg antar tusjen ikke var farlig siden det skjedde i en barnehage og da skjønner jeg ikke grunnen til at du er skuffet. Hva med den dagen de maler med fingermaling? Kjære vene, senk skuldrene litt. Du skulle sett hvordan mini her så ut når han malte sitt første "kunstverk" i en alder av 13 måneder.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Vil tro det ikke er noe farlig at hun fikk i seg litt tusj. Jeg gir min sønn tusj også, og han spiser på den selv om jeg sitter der rekker jeg ikke alltid å stoppe han før han får den i munnen. Så da kan du jo tenke deg hvordan det er i en barnehage der en voksen har mer enn et barn å passe på. Denne typen tusj vi har går lett av med såpe.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Tusjen er nok ikke noe mere farlig for henne å spise, enn andre ting hun putter i munnen. Tusjer til barn skal være gift frie - ikke sikkert dem smaker så godt, men skal ikke være skadelig. Frøkna her i familien, elsker å tegne. Og får hun bruke tusj er hun i himmelen. Samme hvis vi finner frem malesakene.Jeg prøver å se til at hun ikke putter i munnen - men ikke alltid jeg følge godt nok meg. Så da er det malig i munnen, i nesa og litt over alt.. )
Trultemor73 Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Regner med at tusjene de bruker i barnehagen er tilpasset barn, så det er ikke noe farlig om de biter på de. Det er nok mange andre ting som er værre å tygge på. Mine barn har nok fått i seg litt farge fra tusjer i løpet av sitt liv og de har gått utrolig bra.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Det er vel ikke det at hun var møkkete som var problemet egentlig men..lett å misforstå innpå her.. Jeg mener når jenta mi er så vidt over 1år, syns jeg de er for små til å bruke tusj. Kjære vene, jeg vet da de ikke er farlige..men så utrolig unødvendig. Trodde de brukte blyanter i barnehagen. Og når jenta mi har grønne tenner og grønn tunge, det syns jeg rett å slett er uakseptabelt. Jeg vil gjerne de skal lære ungen min man ikke skal spise tusjer! Hun kommer hjem med maling på klærne sine hver dag, så er ikke akkurat at hun er møkkete som er problemet. Bare at jeg syns de er for små!! Hvis jeg ikke husker feil står det fra 3år på alle tusjpakker jeg har sett. Jeg bryr meg ikke om at noen av dere syntes jeg er hysterisk. For det vet jeg at jeg ikke er. Jeg vet det er mye grising, men på en småbarnsavd vil jeg gjerne de skal bruke noe som kan vaskes av, som vannbaserte ting. Jeg vet mange barnehager ikke har tusj på småbarnsavd, derfor reagerte jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Og jeg vet hun har det moro. Jeg elsker å tegne med henne hver dag, men her i huset har vi tusjer, og fingermaling fra 1år, vannbaserte, som går av med vann med en gang. Håper dere skjønner forskjellen. Lett å misforstå.
♡ A & E ♡ Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Vent til du får nummer to og tre og de sitter der med eldstemann som tegner med tusj men ikke skal få lov selv Det er ikke farlig med litt tusj, tenker heller på alt annet rart de kan putte i munnen som har vært på bakken. Jeg hadde ikke reagert, da burde man like gjerne reagere på fargestiften de tar til munnen og.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Ja, jeg skjønner nå hva du mener. Du får evt ta det opp med bhg, hvis du ikke vil at hun skal tegne med de tusjene.. Jeg har aldri tenkt over hvilken alder det står på malingen vi bruker og heller ikke tusjene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå