Gå til innhold

50/50 samværsordning..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fra hvilken alder er dette optimalt synes dere? Vi flytter inn i samme by som bf om ca 2-3 mnd, og han foreslo istad en 50/50 ordning fom sommeren/høsten.. Vår felles datter er da 2,5 år.. Er det veldig tidlig å ha en slik ordning? Bør man ikke ha ordinært samvær i den alderen? Han ser henne for øyeblikket ganske sjelden, iom at han bor 4 t unna. Stiller opp ca hver 3 helg. Men sier da altså han vil stille mer opp fra sommeren av. Han har jo jobb helt til kl 18 hver dag, så det vil jo uansett ikke gå mtp henting i bhg de ukedagene han skal ha henne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er for tidlig jo.

Tror det ikke anbefales før barna er minimum 7 år. Eller 11, husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å forklare han at det er ordinært samvær som er anbefalt for små barn, men han sier bare "Ja men jeg vil jo se dattra min mest mulig" ..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for tidlig - Helst bør man unngå en slik 50-50 deling uansett alder etter min (og mange andres) mening.

Uansett blir det ikke anbefalt før ungen er over 7.

Det er sunnest for et barn å ha en fast base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han sier "jamen jeg vil se datteren min mest mulig" - da tenker han på seg selv før han tenker på barnets beste.

Det er selvsagt mulig å ordne det slik at du har "åpent hus" og han kan komme på besøk så ofte han vil, likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, da må du prøve å forklare barnefar at det ikke er HANS behov og ønsker som er viktige i slike saker, men hva som er best for dattera hans. Og det beste for dattera hans er stabilitet, noe hun ikke får med to hjem.

Hvis han fremdeles maser så får du be ham inkalle til megling ved Familievernkontoret, så klarer nok de å få ham til å forstå tenker jeg.

Hva har han uansett tenkt å gjøre med henting i barnehage når han jobber til kl. 18?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

les på bufetat.no

Der står det om samvær for barn i de forskjellige aldere. Jeg fikk en utskrift fra den siden på fam.vern.kon.. Det anbefales IKKE delt ansvar for små barn. Når man skal innføre det kommer helt an på barnet og foreldrenes tilknytning, men en domstol dømmer aldri delt omsorg, bare i spesielle tilfeller. Og om de skulle gjøre det, så er det aldri før barnet fyller 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...