Junifrue Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Lillemor er 2,5 mnd og hater å ligge på magen. Hun kan være smørblir og ligge på ryggen og pludre, etter 30 sek på magen så hylskriker hun. Har prøvd å legge meg ned med henne oppå, men det funker kun når hun er dødstrøtt og sovner på meg... Så hvordan kan jeg få trent nakken hennes litt når hun nekter å ligge på magen??
Træægtrønder`n :) Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Har du forsøkt å rulle sammen et lite pledd å legge under henne? Det funket veldig bra for oss. Jenta mi villa ikke ligge på magen, men når hun fikk noe under seg slik at hun kom litt høyere opp ble det med stas. I tillegg funket det å legge henne på magen på stellebordet og sette meg under slik at hun kom høyere opp enn meg. Etter noen dager med pledd så hadde hun trent seg så pass opp at vi kunne ta vekk pleddet. Nå er jo din kun 2,5 måned så trenger ikke å trene så lenge om gangen heller. Jeg fikk beskjed på hs at jeg burde legge henne på magen ofte, men ikke så lenge av gangen i denne alderen. Lykke til
*LillaMeg* Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Kanskje prøve å legge henne i høyden. Som på stellebord, eller bord. Må passe ekstra på hele tiden da.. Det funket her den lille perioden han ikke likte det..
romsa Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Da baby var på samme alder var han også veldig lite begeistra i å ligge på magen. Kiropraktoren vår sa at det er bedre å legge dem OFTE på magen enn at de skal ligge LENGE. Jeg prøvde derfor å være standhaftig og la ham på magen noen ganger daglig tross misnøye, men snudde ham tilbake ganske kjapt (kanskje han holdt max et par minutter). Jeg prøvde også å sitte en del bakoverlent med han på brystet mitt, da holdt han ut mye lengre - sikkert pga øyekontakt og at jeg pratet og sang. Nå er han 4,5 måneder og trives bare bedre og bedre i magestilling. Det går i faser, og vil nok bedre seg.
lillespire08+10 Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Hei! Mitt tips er å legge henne over beina dine når du sitter med de i kryss. Altså i oppoverbakke. Skjønner? Dette gjør jeg alltid etter amming for å få henne til å rape. Samtidig er det bra nakketrening :-)
Junifrue Skrevet 8. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2011 Takk for tips. Jeg legger henne på magen hver gang hun ligger på stellebordet, så vi får trent litt da. Å legge noe under brystkassa hennes er litt vanskelig siden hun ikke holder hodet sitt selv ennå. Får litt angst av alle disse bøkene der det står at de skal kunne løfte hodet og brystet litt opp når de ligger på magen, jenta mi bare ligger der hun, til hun ikke gidder mer og skriker. Virrer litt frem og tilbake med hodet bare.
Træægtrønder`n :) Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Hva med å prøve å samle hendene hennes under overkroppen for å komme litt mer opp? Vi gjorde det oppe på pleddet. Måtte hjelpe henne en del i starten. Hvis du er veldig bekymret kan du jo ta en prat med helsestasjonen. Men må si at for vår del så var det utrolig utvikling på bare et par dager så det kan jo plutselig komme Lykke til
MissVaiper Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Tror det varierer veldig fra baby til baby. Min jente likte det heller ikke. Ikke var jeg så flink å trene med henne heller. Men når hun var 4 mnd rullet hun selv over fra rygg til mage, 5-1/2 mnd ålte hun seg frem på gulvet, nesten 7 mnd reiser hun seg opp med det som er og begynte like etter å krype litt. Jeg har ikke trent mye med henne, men hun har tatt det i sitt tempo.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. april 2011 #9 Skrevet 10. april 2011 Har ikke lest de andre svarene, men fra starten av la jeg gutten min på magen selv om han gråt. Lot det gå 1 minutt eller kanskje litt mindre. All trening er god trening. Ellers kan man selvsagt putte noe under brystkassen slik at det blir lettere å holde hodet oppe. Ellers er det også trening å la babyen ligge på din brystkasse mens du sitter litt bakoverlent, slik at hun titter opp deg. Det er også god nakketrening,selv om hun ikke ligger vannrett. Uansett, så vil det nok gå seg til etterhvert
Tullball Skrevet 10. april 2011 #10 Skrevet 10. april 2011 Tok laaang tid før min hodt hodet opp og det tok lang tid før hun syntes det var greit å ligge på magen. For oss funket det fint når vi kjøpte et speil med hjul på (fåes i lekebutikker). Da kan hun se seg selv når hun løfter hodet. Nå er hun snart 10mnd og er generelt treg med å gjøre ting. Altså så ruller hun nesten aldri og hun har såvidt begynt å ake seg bakover. Med neste unge skal jeg være myyye flinkere til å legge den på magen. De tåler jo å gråte litt før du tar dem opp... Er ikke lutr å venne dem til å bli tatt opp med en gang heller... (Snakker her av erfaring... :/)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå