Gå til innhold

Noen som har tatt laseroperasjon på øynene? Hvordan gikk det?


Vicky 83

Anbefalte innlegg

Hvor og når gjorde dere det?

 

Jeg har time på Argus neste uke for operasjon, men kan avbestille innen mandag. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har veldig lyst til å bli kvitt brillene. Det er upraktisk i jobben, med barnet mitt, på trening og ute i vær og vind. Jeg avhengig av briller. Jeg brukte linser i noen år, men hadde hodepine nesten hele tiden.. Samtidig som jeg har veldig lyst til å kvitte meg med briller, er jeg utrolig redd for mulige skader/plager som føge av operasjonen. Jeg vet at jeg må forvente meg ubehag i noen uker, men jeg leser om mange som har plager som ikke forsvinner i det hele tatt. Jeg har en skjeivhet på hornhinnene på rundt 4.5.

 

Hvordan gikk det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde veldig skjeve hornhinner og var nærsynt (ca 2,5).

 

Opererte med Lasik metoden for 8-9 år siden, husker ikke eksakt.

 

Det gikk over all forventning, var litt ubehagelig å ligge der med øynene sperret opp under lasermaskinen, men det var overhodet ikke vondt. Var overstått på få minutter. Måtte sitte en liten time med øynene mest mulig igjen før det ble kontrollert en gang til og jeg kunne reise hjem.

 

Så utrolig bra med en gang det var overstått og bare bedre og bedre i timene etterpå. Kunne reise på jobb dagen etter, men fikk ikke bruke sminke på to uker.

 

Jeg opplevde ikke smerter eller ubehag i det hele tatt! Fikk med paralgin forte som man kunne ta første natta, men jeg tok ingenting og merket ingenting.

 

Superfornøyd altså, jeg har litt for liten tåreproduksjon til at linser er behagelig så det var så godt å kunne kaste brillene.

 

Jeg var hos optikeren for å sjekke øynene for et par uker siden (altså 8-9 år etter operasjonen), og alt var fremdeles helt perfekt. Hadde minus 0,25 på det ene øyet, ikke snev av skjevhet i hornhinnene.

 

Eneste "bivirkningen" jeg har merket er littegranne dårligere nattesyn, særlig i vått vær skinner og stråler det mer fra lyktene til møtende biler. Men det er ikke værre enn at jeg fint kan kjøre bil i mørket og har ingen problemer i det hele tatt.

 

Hadde glatt gjort det igjen, er veldig veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert på Trondheim øyelegesenter for ca et år siden med IntraLasik. Det er det beste som har hendt meg. Jeg var svært nærsynt og hadde skjeve hornhinner. Selve operasjonen tok vel til sammen 7 minutter på begge øynene. Det stakk litt og rant litt samme ettermiddag, men kan vel egentlig ikke kalle det ubehag. Perfekt syn fra samme kveld, har det fremdeles, og har hatt NULL ubehag what so ever. Jeg anbefaler det på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Kristin 1974, bortsett fra at jeg faktisk hadde smerter første halve døgnet, så jeg tok paralgin forte-n, jeg. ;-) Var på jobb dagen etter operasjonen, dog med solbriller. :-) Det var fantastisk å kunne se! Hadde i utgangspunktet - 6 på ene øyet og drygt -4 på andre - helt hjelpesløs uten briller!

 

Etter noen måneder var jeg litt misfornøyd med det ene øyet og fikk ny operasjon uten kostnad. Har vel rundt -1 nå, og litt dårligere nattesyn og bruker "Nille-briller" med styrke -1 når jeg kjører bil.

 

Vel investerte penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte i Drammen i 2004 og jeg hadde minus 6 på begge øynene + skjeve hornhinner......jeg angerer ikke et sekund på operasjonen..hadde ikke så mye ubehag heller etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann tok begge øynene våren 2009 i Åsane i Bergen.

Han hadde veldig dårlig syn (aner ikke nøyaktig.)

Men han hadde noe vondt det første døgnet, men fikk noe dråper og smertestillende for noen dager med hjem.

Men han kunne se igjen med en gang å hen merket bare noen timer etter at synet var bedre.

Vår datter var bortpå øyet med en neggel en gang, da kjørte vi bare til samme legen med en gang. Fikk da bare noen dråper for å ikke få infeksjon med alt grodde fint.

Nå sier han at synet er bitte litt dårligere på ene øyet enn 3måneder etter.

Men han ser fortsatt veldig godt å trenger ikke briller eller linser igej npå en god stund.

Bare positivt.

Vell anvendte penger for han :) :) :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...