Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg testet positivt i dag, på rd 9, men begynte å blø litt rett etter jeg tok testen. Trodde løpet var kjørt, så jeg våget meg å sykle litt på ergometersykkel i dag. Kan det være årsaken til blødningen? Tok en ekstra crinone nå på ettermiddagen...men er ikke så veldig positiv akkurat nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og gratulerer som gravid! ;)

Det er helt vanlig å blø etter innsett av donoregg. Jeg begynte å blø da jeg var 3+4 uker og fortsatte helt til uke 11. Jeg hadde villet sjekke progesteron innholdet i blodet samtidig som du sjekker Hcg og ev dossere opp progesteron (Crinone eller lign) utifra blodprøven.

Lykke til!

Klem

Skrevet

Kjære Mumrikken.

Tusen takk for svaret :)) Tror du virkelig jeg kan være gravid????? Blødningene er stoppet opp, bare litt sånn derre crinone-rester (æsj!) Tok en ekstra crinone, og tenker at jeg tar 3 crinoner pr dag i stedet for 2, en stund fremover.

Jeg er uhyre realistisk ift dette forsøket, og regner mer med enn det motsatte, at dette ikke ender opp med graviditet. Men i kveld skal jeg leve i håpet :))

Vet du hvorfor det er vanlig å blø etter innsett av donor-egg?

Ha en fortsatt fin kveld!

Skrevet

Hei igjen :)

Klart du er gravid :-) Skynd deg å ta et par hcg prøver slik at du blir beroliget. Jeg fikk vite på klinikken at det er veldig vanlig å blø etter innsett av donoregg, og at mellom 60 og 80 % blør i større eller mindre grad. Etter innset sa de til meg: Når (ikke om) du begynner å blø etter positiv test skal du slutte med albyl e, men fortsette med Klexane. Det viktigste jeg skulle gjøre var å sjekke progesteron nivået. Sikkert lurt at du tar en ekstra Crinone inntil du får svar på prøver.

Krysser fingrene for deg!

Klem

Skrevet

Hei Nifficat!

Lenge siden du har vært her inne nå! Gratulerer med graviditeten! Endelig ble det din tur!

Jeg var inne og leste på "Spørg Legen" på CFC`s hjemmeside. Så at Lindenberg anbefalte å IKKE sykle i rugeperioden. Så også at han svarte noen at det er østrogenbehandlingen som lager rifter i vagina slik at blødninger var vanlig. (Kanskje du som spurte?)

Lykke til videre!

Skrevet

Tusen takk for svarene :-)

Håpefull38; ja, det var nok jeg som spurte ang ergometersykling i rugetida, men ikke det andre spørsmålet :)

Jeg er nå på rd 15. Har ikke hatt blødninger siden mandag, bare crinonerester (urk!!!) Har målt hcg på rd 12 og i dag, og den var hhv 142 og 688. Jeg var glad i ca 4,3 sekunder da jeg fikk hcg-resultatet i dag, for det viser jo at jeg pr i dag er gravid, men så overtok BEKYMRINGENE igjen. Dette kan jo ikke gå bra, Alderen min. 3 år og mange mislykkede forsøk, mange tårer og mye fortvilelse: tør ikke helt å slappe av og tro at det skal gå denne gangen. Prøver å forberede meg på en nedtur som kan komme.

Hadde planlagt at den dagen jeg (eventuelt) satt med positiv graviditetstest, så skulle jeg inn på hvert forum jeg har vært, og juble at "jeg er gravid"!!! :-) Men i stedet ble jubelen og gleden erstattet med en øredøvende bekymring for alt rundt det hele. Det er en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang vei igjen, men det første lille steget er tatt.

Ordentlig stor klem til dere alle!!!

Skrevet

Jeg blødde også under ED, men d gikk bra :-) Men var utrolig nervøs.

Så spennende at det gikk veien nå, jeg har virkelig tro på ED.

Dette kommer til å gå kjempefint,Nifficat :-)

Go'klem fra gammel BIM-traver

Skrevet

Tusen takk for svaret, Rose69 :-)

Og gratulerer så mye med positiv test!

God klem tilbake til deg

Skrevet

ED-prinsen er nå blitt 9 mnd og det er full rulle i stua! hehe

Bare gled deg!

Klem og god ruge-påske :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...