Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.. .Jeg er i uke 22 nå og har ikke kjent liv siden onsdag 2 dager... Er dette farlig? Når jeg har kjent liv, så har det ikke vert så mye synes jeg:(.. Har hatt mye kynnere tidligere men det har avtatt.. var på ul 2 uker siden og venter en prins og da lå morkaken foran..

Har stresset mye i det siste og det er jo ikke heldig.. Har dere råd til meg? Bør jeg ringe føden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle som kjenner liv daglig i uke 22, spesielt hvis du er førstegangs. Uansett bør du snakke med en jordmor eller ringe føden slik at du slipper å bekymre deg. Er sikker på at dette går så bra:)

Skrevet

Det høres ikke unormalt ut, særlig ikke siden morkaken ligger foran. Ofte vil det da være spark som du ikke kjenner, og morkaken fungerer nesten som en airbag. I forrige svangerskap kjente jeg ikke noe særlig liv før i uke 23, hadde også morkaken foran den gangen.

Er du bekymret så skader det ikke å snakke med føden eller jm!

Skrevet

Fra uke 28 bør du kjenne liv hver dag. Før den tid er det helt normalt med masse liv i perioder, og så kanskje perioder der du ikke kjenner noe. Kanskje har spiren snudd seg og sparker innover? :P Prøv å slappe av på dette, og hvis du er bekymret så er det bare å ta en telefon til lege/jordmor/sykehus så du kan få ro i sjelen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...