Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #1 Del Skrevet 8. april 2011 Man skal ta hensyn til kroppen og lengden. Lange og slanke jenter og damer kan både ha langt hår til midjen, men den hårlengden som kle de fleste uansett alder og fassong er lengder som er mellom skulder og kjeve. Frisyren bør velges av en dyktig frisør, hårkvalitet, ansikts form osv bestemmer hva som passer. Feks kler de med høy panne en lugg som skjuler, mens de med lavt hårfeste bør styre unna lugg. Pannelugg er et godt triks når man blir eldre til å skjule rynker i pannen, tung pannelugg er selvsagt finest, rettetang er et must for alle som har hår med fall og krøll. Skal man ha helt kort i nakken så kreves det at man har litt hals, helt korte frisyrer er mest kledelige på de som har litt smalt ansikt og litt halslengde. Et rundt ansikt kan gjøres litt smalere med en litt asymetrisk og røff klipp med litt kanter og harde linjer, mens et firkantet ansikt kan mykes opp med litt mykere linjer og bølger som rammer inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #2 Del Skrevet 8. april 2011 Wow, bra innlegg! Ble glad nå, ser at frisøren min har gjort gode avgjørelser for meg ) Pleier å gi frisøren frie tøyler når jeg er der. I fjor sommer hadde jeg hår til midt på ryggen, og hadde ikke tynnet det på over et år. Frisøren frydet seg! Og jeg hadde ikke, og har ikke vært så fornøyd siden jeg var da! Det var første gang jeg var hos den frisøren... Synd det var i Bodø, og jeg bor nå i Finnmark.. :/ Er også enig i at helt kort passer best for de med smalt ansikt og halslengde. Det styggeste jeg vet, er (sorryyy) tjukke personer med bob/hår til kinnbeina..*grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #3 Del Skrevet 8. april 2011 Er du frisør HI? Hvilken klipp bør jeg ha? Jeg har litt langt og smalt ansikt. Vil gjerne ha en klipp der det ser ut som ansiktet mitt er rundere. Jeg synes vel egentlig at de aller fleste kler kort hår best.. Værste jeg ser er gamle kjerringer med langt hår. Fryser nedover ryggen på meg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #4 Del Skrevet 8. april 2011 Er du frisør HI? Hvilken klipp bør jeg ha? Jeg har litt langt og smalt ansikt. Vil gjerne ha en klipp der det ser ut som ansiktet mitt er rundere. Jeg synes vel egentlig at de aller fleste kler kort hår best.. Værste jeg ser er gamle kjerringer med langt hår. Fryser nedover ryggen på meg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #5 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg er ikke frisør men har firkantet ansikt og er i tillegg overvektig. Om jeg ikke har langt hår ser jeg helt grufull ut. 18:26, det høres ut som du har ett fjes perfekt til bob (om du har hals da hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #6 Del Skrevet 8. april 2011 Nei, jeg er ikke frisør, men kjenner mange frisører og har et naturlig blikk for hva som kler folk, både farger, snitt, hår og sminke. Er over middels interessert i stil og mote. Har en venninne som er designer. Jeg kan vel kalles en hobby stylist, er ofte med venninner, min søster, mor osv på shopping pga at jeg er dønn ærlig om hva folk kan ha på seg og hva som er heldig og mindre heldig for å si det slik. Er ikke enig i at de fleste kle kort hår best, men skal man ha lengde på håret så kreves det like mye og ofte klipp og stell som kort hår, det er der mange med langthår gjør den største synden. Viktig å bruke riktige produkter også. Ikke alle kler opptuppert puddelhår for å si det slik, ser jævlig ut på folk flest. Spør jo stilen din, litt lengde og myke lokker vi myke opp ansiktet ditt. Særlig fint hvis du har en feminin og myk stil. Verdt å sjekke ut en litt nostalgisk vintage stil. Hvis du skal ta en dramatisk forandring så anbefaler jeg å prøve ut parykk, noen steder kan man prøve eller man kan kjøpe rimelig på nett. Hårkvalitet kan man blåse i, det er beste metoden for å se hvordan man kler større forandringer. Feks lugg, kortere hår, lengre hår osv. Finnes også bildeprogram man kan bruke. En god rettetang kan brukes til mye, både myke krøller, lokker, vipper og rette ut. NB! Varmebeskuttende produkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #7 Del Skrevet 8. april 2011 Hva er finest på folk som har kort og litt kraftig nakke da? Skulderlangt? Lurer også på om det er mulig for meg som har flatt tynt hår( men mange hårstrå) å ta en slags strukturbehandling for å få litt volum og fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #8 Del Skrevet 8. april 2011 Litt lengde gjør seg på deg. For å få tykkere hår, eller i hvertfall illusjon så anbefaler jeg volumprodukter, shampoo, saltvannspray eller annen volumspray. Tørrshampoo er noe du skal prøve ut. Du kan også bruke krølltang eller rettetang for å øke volumet. Husk at spray skal ved hårøttene og ikke bare utenpå! Bøy deg framover når du sprayer og klem håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #9 Del Skrevet 8. april 2011 Tusen takk!!! Det er ikke jeg som har tykk nakke men datteren min. Jeg har tynn nakke og er lang og slank. Men har altså dette flate håret. Hva synes du om strukturbehandling/lett permanent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #10 Del Skrevet 8. april 2011 "rettetang er et must for alle som har hår med fall og krøll." Hvorfor det? Er slett hår det eneste som kan være fint?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #11 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg synes iallefall at lett fall kan være fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #12 Del Skrevet 8. april 2011 19.36 Det reagerte jeg ogsp på. Syns naturlig fall og krøll er utrolig fint og skjønner ikke hvorfor alle på død og liv skal rette det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #13 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg har mange venninner med krøller og alle som en retter det ut. Jeg synes også fall er pent, men det er nok fordi jeg ikke har det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #14 Del Skrevet 8. april 2011 Kan du hjelpe meg litt og eller? Jeg er liten, ikke lubben, men langt fra tynn. Jeg har veldig tjukt hår som alle misunner meg, selv hater jeg håret mitt. Kan ikke ha frisyre med volum for jeg har veldig stort hode. Hva passer til meg med "litt vannhode"? Er så drittlei av og ha langt hår som jeg bare setter opp i en knute. Ikke klarer jeg og sette det fint opp heller. Til det er håret mitt altfor tykt, tror jeg da. Er fortvilet. Har et veldig pent annsikt vet jeg, men pga håret ser jeg nesten litt ustellt ut. Hår er jo viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #15 Del Skrevet 8. april 2011 Ha ha, jeg må nå le litt.. skal en frisør som ikke kjenner meg, aner hvem jeg er og hvilken "stil" jeg har, bestemme hvilken frisyre jeg bør ha? Jeg er lang og slank og har langt, gyldent hår med bittelitt lyse striper og det er klippet litt opp rundt ansiktet. Ellers når håret meg til litt over midjen. Jeg har midtskill og har hatt langt hår hele mitt liv. Jeg føner det aldri, stusser det med gjevne mellomrom og det er tykt og velstelt. Likevel påstår frisører at håret mitt "vil" legge seg i sideskille, og jeg har inntrykk av at hver eneste frisør jeg har møtt bare vil klippe meg i piggsveis eller noe..Jeg spurte en gang en frisør om et langt hår kan være "moderne" og stylet, og fikk nei til svar. Og dette til tross for at langt hår er "moderne" hver høst og hver vår og hver årstid. Og modeller på div motevisninger og i ukeblader kaster på sine lange lokker.. Jeg er langt i fra noen modell, og jeg er heller ingen jålejente. Men mitt lange vakre hår får ingen frisører med klippemani røre!! he he..Jeg driter faktisk om jeg kler det ene framfor det andre. Jeg vil bare være meg selv..Og jeg gidder og har ikke tid til å frisere, glatte, føne og style.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå