Kiki27 Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Er nå 36+ uker på vei og underlivet er så hovent! Husker ikke at det var sånn med førstemann... Det er ikke ubehagelig, men føles som om jeg har mye mellom bena, for å si det slik. Føles som om kjønnsleppene har blitt dobbelt så store! Er dette vanlig??
salamander Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 vet ikke men jeg har det likt. er uke 33 og har vært sånn en stund. tror og håper det er vann.
Mia2011 Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Vet ikke om det er vanlig, men har også hatt det slik ett par uker, er nå 37+3.. Det er ikke hele tiden, og føles ikke som vann for å si det sånn, de føles oppsvulmede på samme måte som når man har hatt sex.. Har ikke opplevd det tidligere, da hadde jeg husket det
Løvinna82 Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 helt vanlig. Pågrunn av økt blodgjennomstrømning. Jeg har det også, fikk det rundt uke 35 pluss minus. er nå i uke 39. det er pågrunn av dette at man lett kan blø litt etter sex o.l.
superglad!! Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Har hatt økt blodgjennomstrømning siden uke 20.. egentlig ganske ubehagelig. Gleder meg til det blir mer normalt der nede! Husker jeg fikk det i forrige svangerskap og, men noe senere.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 Jeg har vert "større" der nede leeeenge og er kun 28 uker. Det er helt normalt pga blodgjennomstrømmingen. Husker at jeg syns det var så bra etter sist fødsel at det ble helt normalt igjen:) Føler jo man har bollemus som gravid hehe
lykketreff:-) Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 He, he - morsomt at dere kaller det for økt blodgjennomstrømning når det er åreknuter i kjønnsleppene det egentlig er ;-) Jeg hadde det sist og har fått det nå også, skikkelig kjipt. Bare glad for at det går tilbake etter fødselen.
løveprinsen <3 Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 Melder meg inn i "klubben" Gleder meg til å være tilbake til normal str på alle områder. Er 35+5 i dag:)
superglad!! Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 Hoven skjede: BLODGJENNOMSTRØMNNGEN i skjeden og i livmoren ganske tidlig begynner å øke. Det er for å gi fosteret optimale ernæringsforhold. Men det er også for at vevet i skjeden skal bygge seg opp slik at det kan utvide seg nok til at babyen kan passere gjennom fødselskanalen uten at man revner i skjedeåpningen. Den litt mer kroniske følelsen av å være hoven i skjeden er for noen plagsomt mens det for andre virker seksuelt opphissende fordi man føler seg litt småkåt hele tiden. http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/article490573.ece
hope<3 Skrevet 8. april 2011 #10 Skrevet 8. april 2011 Tror dette kan komme av forskjellige årsaker. Jeg er også hoven nå, men det er pga symfyse smertene jeg har der. Fysioterapauten forklarte det så fint til meg i går faktisk..
kokosyklus Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Jeg var hoven sist og er ganske hoven denne gangen og. Huker ike hvordan jeg opplevde det sist, men denne gangen synes jeg det er litt ubehagelig til tider. Hvis jeg står for lenge begynner det å "presse" som om de er i ferd med å hovne opp mer. PLeier å ette meg ogkrysse bena. Det er et skikkelig problem dette svangerskapet, ellers kan jeg heldigvis ikke klage over mye denne gangen:) Hovent underliv er helt vanlig:) Stakkars oss. Jeg føler meg maltraktert.
kokosyklus Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 ha ha, leste litt over her. Hadde jeg følt meg småkt hele tiden skulle jeg ikke klagd. Men men, jeg får gleden av bare åreknutene jeg da. De går heldigvis tilbake etter fødselen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå