Gå til innhold

Hjælp... Sjokoladekake som skulle bli en sjørøverskute - Noen som har laget dette


pruprrup

Anbefalte innlegg

Laget skuffkake av Rema1000 sin ferdigmiks, men når jeg skulle begynne å dele opp så var kaken så utrolig porøs at den bare gikk i stykker (var umulig å få delt den opp i store hele stykker)

 

Sendt mannen ut for Toro langpannemix nå, er den litt fastere i fisken. eller er det noe annet man må gjøre (Må den stå lengere?)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare brukt Toro sin jeg,men det beste er hvis du lager den kvelden i forveien,da blir det mye lettere å dele den,da er den ikke slik porøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den første langpanna jeg laga er mye mindre porøs nå, så tror nok det er en ide ja. Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde var å bake (fra bunnen av) 2 langpannesjokoladekaker og frøys de ned.. Tok de opp den dagen jeg skulle lage skuta og begynte å jobbe med de mens de enda var litt frosne (uansett er den sjokoladekaka alt annet enn tørr/porøs.... Men det gjorde jobben lettere...

 

Delte begge kakene i to på langs og brukte 2 av de som bunnen på skuta (glasur som lim) den 3. delen ble front og bak dekk og så bygget jeg oppover slik at det ble en rekke helt øverst bak på skuta =)

 

Seigmenn som sjørøvere, tannpirkere og hyssing som "gjerde" og mørt sjokolade som annen pynt (kanoner o.l)

 

Lykke til =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...