Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #1 Del Skrevet 8. april 2011 Det begynner gjerne i barnehagen med at han nekter å kle på seg selv. Da kler jeg på ham fordi vi skal hjem. Orker rett og slett ikke å vente en time for at han skal kle på seg buksa selv, jeg vil jo fort hjem! Når vi kommer hjem vil han at jeg skal kle av ham. Dette er noe han klarer helt fint selv, han gjør det ofte. I går nektet han å kle av seg selv. Når jeg ikke hjalp han ble han sint. Da prøvde jeg å overse han mens han var i gangen og hylte i sinne. Jeg begynte å pakke ut varer jeg hadde handlet. Han var ikke "alene" selv om jeg var på stua og kjøkkenet, vi har en liten leilighet. Det tok ca 30 min før han roet seg ned. Jeg begynner å bli lei av at nesten alt skal ende med hyling og sinne. Tar gjerne imot tips for å takle en sånn situasjon best mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #2 Del Skrevet 8. april 2011 Vi har og en "sånn en" hjemme. Metoden som hjelper her er: "nå skal du få bestemme selv. Skal du kle av deg selv eller skal mamma gjøre det? Du bestemmer". Må sikkert prøves en del ganger før det funker hos dere (siden det er nytt) men etterat vi ble gjennomførte med denne metoden så har freden virkelig senket seg over huset (bruker det på ALT. Mamma og pappa bestemmer hva og når- du bestemmer hvordan).Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #3 Del Skrevet 8. april 2011 Får alltids klærne av, men ønsker at han skal gjøre det selv så han får øvd mye på av- og påkledning. Men takk for tips :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #4 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg pleier å gi min trassige jente på 2,5 år to valg som fører til samme resultat: Vil du kle av deg jakka først eller lua først? Først er viktig ;-) Samme når hun ikke vil vaske hendene: Vil du vaske deg med den eller den såpa? Foreløpig skjønner hun ikke at det er lureri - gutten din vil kanskje også gå på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå