Gå til innhold

Noen som kan noe om trening?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har gått gravid 2 ganger på 2.5 år nå, og hadde endel ekstra energi når sistemann kom for 2 mnd siden, så jeg heiv meg ut i treningsverden. Det gikk fint den første uken, med egentrening og litt muskeltrening (vekter og apparater) Men denne uken begynte jeg litt for hardt. Med gruppetrening av indre muskler (coremuskelaturen?) på mandag, joggetur på kvelden på mandag og 1 time hard spinningøkt på tirsdag. Det jeg stusser på, er at onsdagen, torsdagen og i dag har jeg en veldig "fyllesyk" følelse... Jeg er sliten, skjelven og konstant trøtt og i dårlig humør.... Skulle ikke trening være bra for kroppen? Spiser godt, som proteiner til middag (kylling eller masse fisk) og masse salat og litt karbiser i frokostblandingen om morgenen. Drikker 1-2liter vann om dagen. Hvorfor blir jeg dårlig av å trene? Burde jeg spise mer? Drikke mer? Er det noe med ammingen? Eller er det det at kroppen min fikk en sjokkstart? (Har jo ikke trenet på 10 år annet enn sykkelturer på sommerhalvåret) Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror rett og slett blir litt for mye litt for tidlig etter forrige fødsel jeg. La kroppen slappe litt mer av, den har jobbet hardt i 2 år og trenger litt tid på å komme seg.

Når det er sagt så er det jo selvfølgelig bra å trene, men kanskje med litt mer moderasjon.

Du burde også sjekke blodet ditt, kanskje du mangler noen vitamener eller mineraler?

jeg var helt tomt for energi etter det siste svangerskapet og fant ut at jeg manglet vit d.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig veldig bra å trene. Og du har vært kjempeflink!

Men man må ta det litt gradvis. Du må starte opp lett og så bygge opp sakte men sikkert. Ellers risikerer du å bli feiltrent.

Kroppen din er nok helt frisk og fin, bare litt kjørt. Restituer deg og øk forsiktig.

Lykke til videre med treningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, dere.

Jeg tror kanskje jeg skal kjøre litt ned ja. Ble litt mye denne uken. Men vet dere om det er "normalt" å bli så ødelagt hele 3 dager etter en spinningtime? Eller om det er som annie nr 1 her sier, at jeg kanskje mangler noe vitaminer eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...