Gå til innhold

Kjære alle BARNEHAGEANSATTE landet rundt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, kjære deg som tar deg av barnet mitt..

Jeg vet du har mange barn å ta deg av, jeg vet at det kreves mye av deg gjennom hele dagen.. Jeg skulle ønske at barnet mitt kunne være hjemme med meg, men slik det er nå så går ikke det.. Da ville den lille familien vår få for lite penger.

Det skjærer i meg hver morgen når jeg må vekke den lille, og det skjærer i meg når jeg leverer fra meg et trøtt lite barn til deg.. Jeg vet at dere er flinke, men mammahjertet blør.

Jeg går på jobb, og har det triste ansiktet til barnet mitt på netthinnen hele dagen.. Jeg vet at hun smiler så fort dere er inne på avdelingen, og jeg vet at hun storkoser seg.. Men ansiktet hennes er det siste jeg ser før jeg går.

Jeg tenker hele dagen på henne, spiser hun? Ler hun? Fryser hun? Lengter hun etter meg, like mye som jeg lengter etter henne?

 

Jeg tenker også på hva dere synes om meg som mamma... tenk om de synes jeg spør for lite? Eller for mye? Tenk om jeg stiller vanskelige krav? Tenk om dere synes jeg har "feil" klær til barnet mitt?

 

Så kjære dere... la meg spørre om det jeg spør om.. Dersom du ikke vet, så si at du ikke vet. Fortell meg hva dere har gjort idag, at hun har kost seg. Fortell meg det du husker fra dagen hennes i barnehagen. Jeg trenger ikke å vite alt i detaljer... men fortell meg om hun skle på sklien 10 ganger etter hverandre og lo hver gang, eller fortell meg om hun slo seg på bordkanten og trengte trøst litt..

 

Det er INGENTING jeg mer ville gjort enn å være tilstede selv, hver dag, hver time, hvert minutt.. Så TAKK for at dere jobber i barnehagen til barnet mitt, og TAKK for at dere forteller meg hvordan dagen hennes har vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Synes dere virkelig det er sååååååå vanskelig og trist å levere barna i barnehagen? Grubler dere virkelig sååå mye over hva de ansatte tror og mener om dere?

 

Du trenger ikke vite alt i detalj, men vil gjerne vite om skle 10 ganger og om hun slo seg i bordkanten? Vet dere ikke hjemmefra at små barn får "au" endel ganger i løpet av dagen. noen ganger skriker de fordi det er vondt, noen ganger fordi de vil ha oppmerksomhet, noen ganger fordi det var ergelig....

 

Jeg er selvfølgelig helt enig i at de ansatte bør kunne fortelle hva avdelingen har gjort i løpet av dagen. men å huske om barnet lo hver gang det skle eller hvem de har kranglet om den gule spaden med?

Synes dere bør ha spørre om dere kan få være et par dager i barnehagen, og så kan dere jo selv forsøke å fortelle de som henter hva hvert enkelt barn har gjort de siste 8 timene.......

 

Og nei, jeg jobber absolutt ikke i barnehage. Men jeg leverer barnet mitt med god samvittighet hver dag. Og ja, jeg har "hospitert" på avdeligne til sønnen min noen dager hvert semester for å få et innblikk i banehagehverdager. Jeg er mektig imponert over alle de ansatte i barnehagen får til, hva de får meg seg og hva de husker om hvert enkelt barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:48....

 

Jeg tror ikke hun mener det sånn bokstavelig, men de aller fleste mødre vil gjenre vite om barnet har det bra i bhg.

 

Jeg hentet nettopp sønnen min i bhg, og må si at det gjorde meg glad når de fortalte at han hadde sovet i dag, han hadde spist bra og han hadde danset etter musikk. Og han hadde smilt da de tegnet. Det er faktisk ting som viser at de har vært tilstede for mitt barn.

 

Og ja, det er greit å vite om barnet har slått seg. Synes det er verre hvis det er slik at barnet ditt har så mange blåmerker at du ikke legger merke til om det har kommet et nytt i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle det virkelig vært en "liker" knapp her!!for dette var en meget bra innlegg!:)

Jeg jobber i bhg og er selv gravid nå.

og jeg er veldig opptatt å ha full informasjon om barna,om de spiser bra,sover godt,bleier,pottetrening,leking,ja absolutt alt det du beskriver..:)For det vil jeg så gjerne ha selv når min begynner i bhg etterhvert!!

Barna er tross alt i bhg mange timer om dagen,som vi mødre går glipp av...Og så klart vil vi vite om prinsen/prinsessa vår har kost seg:)

i den bhg jeg jobber i,så tar vi bilder fra vi åpner avdelingen..som vi da etter alle pausene,printer ut,klipper ut og henger på oppslagstavla i gangen,med ett skriv ved siden av over hva dagen har gått med til,og forskjellige hendelser:)

Disse bildene har vi lagret på vår data,som vi da etter endt bhg år,printer ut og limer inn i hver "meg-perm" som barna har hos oss:) og da som vil følge de til neste avdeling helt til de er ferdige i bhg og starter skolen..da får foreldre med den permen hjem:)Fått veldig mange positive tilbakemld på dette fra foreldre:)

 

*Barnehageansatt og kommende mamma:)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

 

jeg jobber selv i bhg og har også en sønn som går i bhg.

når jeg opplever at foreldrene har det vondt for å gå i fra deres skatt.. så pleier eg å skrive ein sms seinere på dagen. for å fortelle hvordan det går.

 

ofte så er det akkurat der og da, når mor eller far går de gråter..

men så klart med innkjøring kan det være annerledes.. da finner vi en trygget som barnet liker, allt fra å sitte i sin vogn til barnet er selv klart for å leke. sitte å kose ( som er noe av det kjekkest med å jobbe på småbarn :) får mange gode klemmer i løpet av dagen )

 

men hvis du sliter med å ikke klare å riste fra deg tankene,, så ring :)

ingen skamm i det:)

 

tror det de fleste bhg ansatte er litt frustrerte over er de foreldrene som løper rund for å finne akkuratt den spesielle tutten, for de har jo bare 1 tutt :)

eller å nei... det mangler en tøffel :)

 

slik pleier å dukke opp etter vi har fått ryddet avd for dagen, så ligger det fint på deres plass dagen etter;)

 

dersom dere føler dere får lite informasjon.. så må dere jo spørre.

men jeg trodde set var vanlig å skrive dagen i dag lapp?

vi legger også ut bilder på intranettsidene , som foreldrene har passord til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg trenger ikke vite alt i detaljer"...vel, tipper dette er et "svar" til det andre innlegget som ble skrevet her inne og da er vi jo enig da. Ettersom alle "signerer" denne så blir jo alt så bra. Det andre innlegget handlet jo om at ikke forelder KUN skulle være opptatt av ..osv...les selv. Det handlet aldri om at foreldre ikke kunne spørre de ansatte om div ting, det var vel bare det at de ikke skulle ha fokus på bæsj..inntak...votter osv. Men hva barnet hadde gjort den dagen. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget spesielt ut å ha det sånn som deg hi... Syns det er herlig å levere i barnehagen jeg. Tenker ikke noe særlig på barna mens jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så ufattelig glad for at barna mine går i en så flott barnehage som de gjør. Den er privat, stor, men er delt inn i flere avdelinger. Personalet har god kompetanse, gir gode tilbakemeldinger til oss foreldrene på daglig plan der de skriver på tavler hva de forskjellige gruppene har gjort i tillegg til at personalet forteller villig uten at vi foreldrene trenger å mase. De tar mye bilder av barna som vi foreldrene får tilgang til via nett og passordbeskyttet side ( man velger selv om man vil at de skal ta bilde av barna). Når barna slutter får de en perm med bilder fra barnehage tida. Det pedagogiske opplegget er oversiktig og godt tilpasset barnas alder, de har også et godt samarbeid med skolen for førskolebarna. Føler vi har vunnet i lotto den dagen vi fikk plass i denne barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et fint innlegg, HI :))

 

 

Jeg jobber selv i barnehage, og hvis barnet gråter eller er veldig trist når det blir levert, så sender vi en sms/mms så fort barnet har roet seg og kommet inn i lek eller vi leser bok elller noe.

Det er ikke ofte vi trenger å gjøre det, men for noen barn er adskillelsen vanskelig, og foreldrene er SÅ glade for at vi gjør det:))

Jeg syns det er viktig at foreldrene ikke skal gå på jobb med vondt i magen!

 

Noen ganger ringer også foreldrene for å høre om barnet har roet seg. Det må da være helt greit, tenker jeg:))

 

hilsen ped. leder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til de som jobber i barnehage!

Jeg føler der nøyaktig slik du beskriver, HI. Hadde vi hatt god økonomi, skulle jeg vært hjemme og kost meg med jentene mine så lenge som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg jobber i barnehage,og der forteller vi noe barnet har vært me på/gjort i løpet av dagen,men om barn gråter ved levering,og foreldre synes det er vanskelig å gå..så sender vi ett mms bilde når barnet har kommet inn i lek,el tar en tlf,og forteller hvordan barnet har det.slik at foreldrene kan få en god dag på jobb.så når du leverer barnet neste gang,og barnet gråter,be de være snille å sende en mms me bilde el ringe deg,slik at du får en god dag på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempehyggelige tilbakemeldinger! :)

 

Ser at det er litt tilbakemeldinger som IKKE er hyggelige, men men.. sånn er det jo, vi er forskjellige. :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...