Gå til innhold

Hvor er det best å lete etter ledige stillinger for en nyutdannet akademiker (master)?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eh, anonym 13.41; har man master har man kanskje brukt tiden sin på å jobbe med utdannelsen sin..? Jeg har selv master, og har en drøss arbeidserfaring fra tidligere jobber og deltidsjobber under studiet, men ingen av de er da relevante for den jobben jeg har nå.

Velvel.

Jeg ville sjekket:

-nav.no

- finn.no

- følg med i aviser, spesielt dagens næringsliv og de større regionavisene, men også lokalaviser

- for min del er fagblader viktige jobbmarkeder, teknisk ukeblad bl.a

Har selv master, og fikk min første relevante jobb 6 mnd etter endt eksamen. I mellomtiden hadde jeg en semi-relevant en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master i jus.

Jeg har en del jobberfaring fra sommerjobber og forskerassistentstillinger mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bransjetidsskrifter/aviser. Det gjelder ihvertfall for meg (har en master). Når jeg kikker på ledige stillinger så kikker jeg nesten utelukkende på min bransjes aviser/tidsskrifter (for meg er det eksempelvis intrafish, da jeg er innenfor havbruk/fiskeri)

ellers har jo de over her kommet med gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende at en nyutdannet jurist må spørre på et småbarnsmammaforum hvor hun skal lete etter jobb.... uff... Er du like tafatt i virkeligheten også så kommer du til å slite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten de stedene som allerede er nevnt, så kan du også se det ut aktuelle firmaer du god kan tenke deg å jobbe i og sjekke på hjemmesiden deres. Veldig mange firmaer har en "ledige stillinger" meny på sin hjemmeside.

Du kan også sende en åpen søknad til interessante firmaer hvor du sier hvem du er, hvorfor du ønsker å jobbe for dem og legge ved CV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, er det mulig å være så surmaga?

Vet du hva, jeg har faktisk gjort det så bra at det jeg har fått av jobber osv. har jeg fått pga. nettverk og anbefalinger. Nå har jeg lyst til å se litt bredere (også utenfor mitt spesialfelt), så tenkte det var greit med noen gode tips.

Nei, jeg er ikke spesielt tafatt, og greier meg veldig godt både her og i virkeligheten. Takk som spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til NN 14:05.

Hvorfor er det skremmende?

Her er det veldig mange inne, og mange av dem har lett etter jobb.

Det sitter faktisk mange kvinner her med oversikt over hvor man skal begynne å lete.

Siden HI ikke har vært på jobbmarkedet før, syns jeg det var en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd alle sammen. Jeg var klar over finn.no, nav.no osv. Jeg lurte kanskje på om det fantes enn litt mer spesialisert søkemotor/side for akademikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo forresten, kom på et sted til:

jobbnorge.no. Mye stillinger innen stat/universiteter etc som legges ut der.

Og juristforeningen har sikkert et fagblad som jobber annonseres tenker jeg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten.no

Finn.no

Direkte på sidene til statlige dep. dir. etc.

Hva er det du ser etter?

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nav.no er den største data basen over ledige stillinger.

Alle de stillingene som er på jobbnorge.no, finn.no, etc er også på nav.no så det er det eneste du trenger.

Hilsen NAV juristen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...