Gå til innhold

Treningsdamene her inne. Kan dere svare meg på noen spørsmål?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trener tre ganger i uken. En time i sal og to dager kondisjon (oppvarming) og styrke. 20 minutter sykling og 40-50 minutter på apparater.

Bør man konsentrere seg om en kroppsgruppe hver gang?

F.eks bare ben en dag og overkropp en annen dag?

Jeg bruker "god" tid på hvert apparat. Tar meg tid til å gjøre det ordentlig, og kjenner jeg gjør det riktig, allikevel rekker jeg over mange apparater på den tiden jeg trener. Bør man heller konsentrere seg om få øvelser og repetere mange ganger eller holder det meg 15/20 x 3 hvis man gjør det tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk hjelp av en personlig trener til å sette opp ett treningsopplegg til meg da jeg skulle stramme opp kroppen litt: det går på 8 repetisjoner og 3 serier. Jeg løfter så tungt at det er slitsomt å ta 8, men ikke mer tungt enn at jeg klarer det.

Opplegget jeg har gjør at jeg trener hele kroppen, men så har jeg til gjengjeld bare en økt med styrke i uka. Den andre økta jeg ikke trener i sal bruker jeg på coremuskulatur.

I utgangspunktet trenger kroppen til tid til oppbygging, og du bør ikke trene så ofte at kroppen ikke får tid til å restituere seg. ER det slik at du skal trene styrke tirsdag og onsdag, ville jeg trent ben ene dagen, og armer andre dagen. Har du derimot planlagt trening mandag og torsdag kan du trene hele kroppen begge dagene :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...