Gå til innhold

MIni blir to år i Juni... Hva skal jeg kjøpe...? Sparkesykkel med to hjul bak? Balansesykkel? Eller trehjulssykkel?

mammadaltenpipestilken

Anbefalte innlegg

Hun ser mye på storebror, og sikler etter hans sparkesykkel, men det er jo en stor en, og hun får det ikke helt til...

Hva anbefaler dere? Hun er litt kort, så hun rekker ikke ned til pedalene på en vanlig DBS trehjulsykkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jeg har fått to svar, men får ikke lest de... Er det bare meg eller?

Huff, var aktiv her inne tidligere, (med et annet nick), men gadd ikke fordi det var så mye surr her, men i dag fikk jeg lyst til å dibbe igjen, tenkte at det måtte jo ha blitt bedre, men nei da! Mye hyggelige mennesker, men elendige sider..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart valgt balansesykkel. Vi hadde det til frøkna her som er 6 nå. Hun hadde en trehjullssykkel først og fikk vel balansesykkelen når hun var rundt 3 år.

Hun fikk tohjulssykkel når hun var 5 og kjørte i vei uten støttehjul på under 5 minutter. Mye takket være god balanse fra balanse sykkelen.

Hvis hun bare er 2 år ville jeg kanskje valgt en trehjuls type først. Det finnes mange lavere varianter enn de vanlige DBS`ene.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper jeg en lav trehjulssykkel da?

Takk for svar! =)

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsbutikker!!

Jeg sverger til trehjulsykkel når de er så små. Vi som vokste opp på 70 og 80 tallet hadde trehjulsykkel lenge før vi fikk noe annet...Nå skal liksom barn ha tohjulsykkel med støttehjul omtrent før de har lært å gå stødig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, tohjulsykkelene er lettere å stille på enn de fleste trehjulsykler, så derfor får de vel det så tidlig...

Eldste hos meg sykla uten støttehjul sommeren før han ble 4 år =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dbs trehjulssykkel.FLOTT sykkel kan bruke fra ca 2-5år.Må være ltt lang i bena om han skal nå ned før.Velsdig fornøyd med den sykkel!kan kjøpes i sportsbutikker.De har noe lignende på biltema og europris foressten.Eller på finn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balansesykkel/ løpesykkel eller hva det heter, altså uten pedaler. 3-åringen min har det, suser avgårde, har stor moro av den. Ser at han har utviklet god balanse allerede. Han var nesten tre når han fikk den, så jeg tenkte han var litt stor til den, men han elsker den! Kjempestolt, og viser den fram når vi har besøk.

Dattera mi fikk trehjulsykkel da hun var omtrent to, var altfor stor til henne, hun nådde ikke ned til pedalene, så det var bare frustrerende for henne, og vi måtte dytte. Deretter fikk hun "stor" sykkel med støttehjul, altfor tung å trø. Dumt jeg ikke visste om løpesykkelen da hun var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1404 her igjen.

Ville bare si hvor vi kjøpte den: islabikes.com. Sjekk ut modellen som heter Rothan. Kjempetøff, ikke rart han er stolt!

Veldig lette, fine sykler for små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter opp om balanse sykkel, skulle ønske jeg var klar over den da 5 åringen var liten.

Tror den letter veldig overgangen til vanlig sykkel uten støttehjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...