Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 min gutt er 5 mnd å gjør ikke no' han vil ikke ligge alene på gulvet, vi leker mye på gulvet da, for jeg vil ikke gå å bære på han hele tiden. han har bare for 1 1/2 uke siden begynt å gripe etter lekene, storesøstera kunne sitte da hun var 5 mnd å hadde allerede begynt å rulle å åle så lurer på om han kanskje er litt sen? vil bare høre hva deres kan i denne alderen
kinaputten Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 hei, mini på 5 mnd og 2 uker er blitt veldig glad i å ligge på magen i det siste og han kan vri/åle seg rundt i ring på teppet, både mens han ligger på magen og mens han ligger på ryggen. Han velter fra mage til rygg, men snur seg enda ikke fra rygg til mage. Griper etter lekene sine og flytter dem mellom hendene. Roper høyt hele dagen og favoritt ordet er æ-ø, venter på at å følger etter snart Vil sitte eller stå på fanget, ligge er for småunger. Vil helst ikke ligge i badekaret heller, sitte eller stå der også. Morsom tid hvertfall og vi må jo huske at de alle er forskjellige. Storesøstra rulet da hun var 4 mnd og gikk da hun var 9 mnd, vil helst slippe at han går så tidlig.
vimm Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Lille blir 5 mnd om noen dager. Trives godt på magen, kan vippe på magen med armer og bein i lufta, begynte i dag å vri seg mot høyre etter lekene. Hvis h'n legges på rygg finner h'n føttene med en gang, røver å putte dem i munnen:) Legger seg også over på sidene og så mye over at magen er i gulvet, men skuldre og hodet kommer ikke etter:P Liker også å ligge og rope. Griper med begge hender og kan flytte leken fra ene handa til den andre. Enig med costamummy sin at å ligge i armene er for små-unger;) Skal sitte opp, opp, opp hele tiden. Mye sit-ups!
Pumba78 Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Min er 5 mndr og to uker: Hun har rullet fra rygg til mage siden hun var 3 mndr (mot høyre) - men ikke fra mage til rygg, når hun blir lei av å ligge på magen roper hun av sinne til jeg snur henne. Trekker noenganger knærne oppunder rumpa når hun ligger på magen. Liker å ta tak i alt mulig og tygge på det. Kan ligge en stund alene og leke med lekene sine. Har begynt å le skikkelig med stemme og får enkelte gnger fullstendig latterkrampe.
369?gutt10? Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Hm... Må tenke litt nå - Han kan snu seg fra rygg til mage, det har han gjort siden litt før han ble 4 mnd. Men ikke omvendt og ikke kommer han til å få til det på en stund tror jeg for han elsker å ligge på mage! Så og si med en gang vi legger ham ned så snur han seg over på mage. Blir forbauset hver gang jeg ser han ligger litt på rygg. - Han kommer seg hit og dit på matta, ofte havner han plutselig utenfor matta ( litt skummelt for mor!). Kryper ikke altså, men.. åler seg frem, er det det man sier? Han beveger seg veldig iallefall! Ofte er han helt svett etter en treningsøkt på matta. - Han griper etter ting og putter det gjerne i munnen. Klasker hit og dit med det, eller kaster det ifra seg. Flytter ting fra en hånd til en annen. - Er ikke så veldig intressert i lekene sine lengre... Vet ikke helt hva jeg skal finne på med ham. Han ligger mye på gulvet og strekker seg opp på strake hender, ser og smiler til oss og ser på andre ting. Er stort sett det han gjør.. Men han klager ikke, så da utforsker og observerer han antar jeg. - Lager mange og rare lyder, og ler hjertens når pappa leker med ham. - Får tak i føttene sine, men får de ikke inn i munnen enda. Er en stor kar da, 10 kilo antar jeg han er blitt nå.. - Han snur og vender seg over alt, og skal se ALT. Skal IKKE ligge nei, så vidt jeg får til å amme lengre. Han sitter mye i fangene våre, men er påpasselig med å støtte opp ryggen. Liker å sitte og vugge i fanget! Gjør det helt selv, men vet ikke helt hva han vil med det.. Hehe. Tja, er det jeg kommer på i farta =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå