Gå til innhold

D vitamin til kvinner med dårlig eggløsning ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg bare skulle gjøre fler oppmerksomme på hvor viktig vitamin d er i forhold til befruktning/eggløsning.

Har selv vært hos lege for en stund tilbake og da målte han en verdi på 12 (Den skal være opp mot 100-150) så jeg hadde alt for lite vitamin d i kroppen, og fikk derfor sterke tilskudd av vitaminet, og tro det eller ei, men el har aldri før vært så stabil som nå, og jeg kunne før gå opp mot 70 dager mellom hver syklus, og nå holder den seg på rundt 30 dager med el hver syklus...

Så om dere har prøvd lenge uten å få det til så kan det kansje være lurt å be legen ta en vitamin d prøve. For er nivået av vitamin d lavt er det også større mulighet for sykluser uten el... vitamin d er bl.a med på å balansere hormonbalansen i kroppen.

Info link om vitamin d:

http://illvit.no/anders-enevold-christensen/regulering-av-hormoner.

Ikke sikkert det er til hjelp for alle, men om bare en får hjelp av det så er det verdt det for min del ;-)

Lykke til videre i prøvingen jenter ;-) Og god helg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips! Hvor sterke doser tar du? Tar du hver dag? Og tran i tillegg?

Skrevet

Jeg hadde så lavt nivå at det er helt lattelig, går på 60.000 IE daglig for å få bygd opp lagrene.

Skal gå på det til slutten av mai, da er det nye blodprøver og jeg får se om jeg trenger det videre.

Som regel trenger man bare tilskudd i vinterhalvåret, for sola på sommeren gir som regel nok d vitamin (Om man ikke er helt fanatisk med solkrem da).

Burde også egentlig ta tran, men går å gulper tran hele dagen om jeg gjør det, så spiser fet fisk 3-4 ganger i uken istedenfor...

Skrevet

Sier du det? Var hos legen for div i februar og han fant ut at jeg også hadde aaaaalt for lite D-vitamin og jeg tar ren D-vitamin daglig siden da..Så kanskje det hjelper for meg også :)

Skrevet

Jøss, 60.000?! Jeg spiser 2000, trodde det var mye ;-) Har ikke målt nivået mitt da, så vet ikke hvor mye jeg egentlig trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...