Gå til innhold

Er det for tidlig for ettåringer å ha "dårlig kjemi" med visse barn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på ett år er verdens blideste jente. Nesten aldri gråt og er veldig glad i andre barn. Leker godt med de og er verken brå eller sjenert.

Men gutten til venninna mi på samme alder går hun ikke med i det hele tatt. Hun verken prater eller leker med han, vil bare sitte hos meg. Han er litt brå, men ikke mer enn andre hun pleier å leke med.

Kan det bare være så enkelt at de ikke har noen god kjemi sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kan ikke gå overens med alle, sånn er det bare :)

Virker som om datteren din viser deg personlighet :o)

Kan være de har lekt en gang dere har vært litt uoppmerksomme, også har en av de vært litt for brå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker på min 1,5 åring at det er visse barn hun "klikker" bedre med en andre. Sannsynligvis pga oppførsel og temperament, da jeg regner med det er de viktige tingene i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo litt mer brå enn det hun er og har en tendens til å komme litt fort etter og dra og klype. Men sånn er jo de små, men hun tåler det fra andre barn. Når vi er sammen med de så skal det ikke mye til før hun tar til tårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeta mi går godt i lag med alle.Altså med alle hun har lekt med fram til no.Men kusinen går det ikke så godt i lag med.Hun tok alltid tingene fra henne når hun var liten og var alltid "stygg" (prøvde å klemstre fingre og føtter i dørene,skubbe,knipe,si stygge ting,ta fra hun alt hun lekte med,og skulle jo selvfølgelig alltid låne alt som min jente hadde,og var skikkelig "sladre sladre" den kusinen.).Moren bare later som hun ikke får det med seg.men vi ghar sagt til jenten at hun ikke kan gjøre sånt mot de små.Hun gjorde det og så mot brorer.Vi så det gang på gang.Nevnte det til moren men neida,de er så snill og grei de gullungene mine.og gutten får jo alltid kjeft da(minstemann) for eldste jenta er en stor "blæ"..sorry.Veldig glad i barn,både våre egene og andre sine,men sånne barn som aldri lærer eller får tilsnakk(men er vel mer moren sin feil...) de blir jeg kvalm av på en måte.Høres sykt ut.Men år etter år der du må passe på abrna dine VELDIG godt for du aldri vet om fingrene eller føttene ryker i en dør eller hva annet den jenten driver med!!Bortskjemt ......!

Tenk at dette kommer fra meg som elsker alle barn.Jaja blir fort lei når de holder på sånn.Og hun er stor nok til å skjønne hva som er riktig og galt og..Og deretter blir selvfølgelig jenten min litt sånn mot lillebroren hennes eller ,mot denne jenten(at hun ikke vil låne vekk tingene sine selv om hun deler med alle andre og er flink til det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1229 her igjen.

Men kan også være kjemien som ikke treffer helt i din situasjon! :) Alle kan ikke være bestevenner elelr finne tonen like bra.Akkurat som vi voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...