Gå til innhold

Dere som har barn med flere tenner og som spiser brød...

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Hvor mye opplever du at barnet bruker tennene nå h*n spiser? Er det slik at de først bruker tennene til å tygge når de får jekslene?

Min har fått 8 tenner. 4 fortenner oppe og 4 nede. Han biter av biter, men tygger ikke. Har egentlig begynt å øve på å spise brød med skorpe, men vet ikke om det er noe vits i å stresse med det før han får tenner på sidene. Han spiser mindre når han får brød med skorpe. Jeg vet ikke om skorpen metter litt eller at han blir sliten i gommen liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jo jekslene som brukes til tygging, fortennene brukes vel mest til å ta en bit. Derfor har det egentlig ikke så mye å si om de har tenner eller ikke når man begynner med brød, da de uansett bruker gommene og spytt for å mose og "bløtlegge" bitene før de svelges. Skorper hadde jeg ventet med, det haster absolutt ikke=)

Skrevet

Her ser jeg at snuppa bruker fortennene til å tygge innimellom også, sikkert når bitene er litt vanskelige. Hun elsker skorper som hun kan gnage på og bite av små biter. Har 6 snart 7 tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...