Gå til innhold

Tatt fostervannsprøve i dag tidlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Ja utrolig godt å ha det unnagjort.

Rart hvordan dette bygget seg opp til å bli en så vanskelig problemstilling for meg, for med en gang det var gjort visste jeg at det var riktig valg. Og jeg har stor tro på at vi ikke kommer til å oppleve noen komplikasjoner ettersom jeg ikke har hatt noen smerter, lekkasje, blødning el. i det hele tatt enda. Det var jo ikke vondt i det hele tatt. Og siden det ble tatt ved et universitetssykehus der de gjør dette rutinemessig er sjansen for komplikasjoner ekstremt liten sa legen.

Jeg har egentlig veldig en følelse av at alt kommer til å være greit. Får vite svaret om ca en uke sa legen. Fikk også en detaljert ultralyd der de kikket nøye på alle organer og alt ser ut til å være i skjønneste orden. Lår og armer i riktig lengde, hjertet så bra ut og nakkefolden var 4 mm (i uke 18 er alt under 6 mmm normalt).

På forhånd (før jeg visste om blodprøvene) var jeg spent på kjønn, men akkurat det fantes jeg ikke interessert i. Glemte å spørre og tenkte ikke på det engang. Dette setter virkelig ting i perspektiv.

Detverkerbakihodet- tusen takk for at du delte erfaringene dine med meg!

Annonse

Nei da, helt ok å spørre, det må jeg jo tåle.

For å være helt ærlig. Jeg har ikke tenkt så mye over det. Skyver det litt foran meg. Har ikke klart å forestille meg om at vi faktisk kommer til å få et positiv resultat (eller negativt, alt ettersom hvordan du se det).

Sjansen er jo veldig liten for det.

Jeg har iallefall ikke bestemt meg for at vi "helt sikkert tar abort". Tror ikke jeg hadde klart det. Vet ikke. Kommer isåfall til å trenge mye rådgiving før vi tar et valg.

Dette høres sikkert veldig flåsete ut, at vi ikke vet hva vi ville gjort. Men det er sannheten.

Så flott å høre at du er kommet greit gjennom det, jeg har lurt på hva du bestemte deg for å gjøre. Høres ut som om du har tatt et fornuftig valg, bare tenk at om en ukes tid kan du høyst sannsynlig glemme alle vonde tanker og bare glede deg:)

Håper du oppdaterer oss videre også:)

Så flott å høre at du er kommet greit gjennom det, jeg har lurt på hva du bestemte deg for å gjøre. Høres ut som om du har tatt et fornuftig valg, bare tenk at om en ukes tid kan du høyst sannsynlig glemme alle vonde tanker og bare glede deg:)

Håper du oppdaterer oss videre også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...