Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #26 Del Skrevet 8. april 2011 Mener du virkelig at du hadde svelget den kamelen? Det tror jeg neppe, du hadde blitt like rasende og forbauset som alle andre som blir meld for bagateller du kanskje ikke ser selv på som omsorgsvikt.... Det er faktisk noen som blir meld av flere uavhengig for bare tull.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #27 Del Skrevet 8. april 2011 Som jeg skrev så ville jeg ikke ta det lett! Nå tror jeg sannsynligheten for at noen melder meg er forsvinnende liten, grunnet eller ubegrunnet. Men jeg vil heller løpe risikoen for å få en bekymringsmelding på meg dersom det gjør at et annet barn ikke blir mishandlet til døde, eller at misbruk forhindres/stanser. Bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #28 Del Skrevet 8. april 2011 Tror du virkelig at selv om man skriver her inne på dette forumet at man skal melde "gud og hvermann" til BV så gjør man det?? Og hvordan kan DU som jobber i bv si noe sånnt i det hele tatt?? Har man en mistanke om at noe er galt, så for guds skyld GJØR NOE! Og så er det et menneske som skriver her " Er du i tvil, så la være" HALLO???? Det er jo helt forkastelig!!! jeg blir opprørt! Jeg kan opplyse deg om at for et par -tre år siden mottok barnevernet 7 bekymringsmeldinger fra barnehagene i hele Kristiansand. Da er det noen som velger å ikke se, tenker jeg! ikke kom her og fortell meg at det er greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 8. april 2011 #29 Del Skrevet 8. april 2011 Sludder. Det er IKKE et problem at barneverntjenesten mottar for mange meldinger fra privatpersoner. Tvert i mot er det et gedigent problem at politiet og en del skoler er de eneste som er konsekvent flinke til å melde sine bekymringer. Så opprettes en undersøkelse og vips fremkommer det at barnehagen har vært bekymret, fastlegen har vært bekymret, naboen har vært bekymret osv. og ingen har gjort noe med det. Det tilhører virkelig sjeldenhetene at man mottar meldinger fra privatpersoner som det ikke er noe hold i, og da er det gjerne en forsmådd eks som er melder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #30 Del Skrevet 8. april 2011 Kvaliteten på barnevernstjenesten varierer i fra kommune til kommune. Vurderingene som blir gjort, hvordan sakene blir håndtert og prioritert varierer stort. Det er selvsagt en kjærne av tilfeller som i hvilken som helst kommune ville resultert i øyeblikkelig omsorgsovertakelse, men det er også et helt spekter av saker som blir håndtert svært ulikt mellom de ulike kommuner. Kommer an på resursser, på kapasitet, kommer an på politiske vurderinger og hvilken linje ledelsen ligger seg på. Det kommer an på de enkelte skasbehandlere og deres vurderinger. Man skal selvsagt melde om man er bekymret. Jeg er selv offentlig ansatt, og har ved flere ganger vært i kontakt med barnevernstjenesten med ulike bekymringer. Deres vurderinger er ikke alltid lik mine, og noen tilfeller som jeg har tenkt var temmelig uholdbare, har barnevernet sagt til meg at de ikke kommer til å gjøre undersøkelser, sikkert ut fra hvordan de vurderer mine bkymringer ut fra hva de har kapasitet til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå