Gå til innhold

Finnes det noe regelverk ift bruk av vikarer i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller kan de gjøre som de vil?

 

Har gutten vår i småbarnsavdeling og de har en enorm bruk av vikarer. Ofte 2 vikarer hver dag. Det som er problemet er at det nesten aldri er de samme vikarene! Merker på gutten min at han blir utrygg, han er jo alt for liten til å forholde seg til så mange ukjente hele tida. Jeg som er voksen greier jo ikke en gang å holde oversikt.

 

Vil gjerne ta det opp med barnehagen, men lurer på hva som sies i regelverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tror du barnehagen har en enorm bruk av vikarer? Det er jo selvfølgelig for å opprettholde voksentettheten når det er sykdom og fravær blant det faste personalet. Alternativet er at det ikke er nok voksne til å få gjort det som må gjøres eller ivareta sikkerheten.

 

Det er nok ingen regler som regulerer vikarbruken, og jeg vet av erfaring at det er vanskelig å få tak i faste vikarer i barnehager. Til det er lønna for dårlig og arbeidet for slitsomt.

 

Det du kanskje kan foreslå er at det utenfor hver avdeling henger en lapp med navn og bilde av eventuelle vikarer "På Solstua jobber i dag NIklas som vikar" ( kjapt å ordne på morgenen med et digitalkamera og en printer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...