gulda Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg klør litt nedentil, og når jeg er i dusjen så kjenner jeg et veldig ømt område der det klør. Klør ikke veldig masse, og har veldig lite utflod for tiden -stort sett. Plutselig kan det komme en del blankt, men det er bare over korte perioder annenhver eller hver tredje dag, eller noe. Men da må jeg bare løpe og bytte truse hvis jeg ikke har truseinnlegg, for blir så ekkelt. Kan dette være soppinfeksjon, eller høres det lite sannsynlig ut?
Snart tobarnsmamma:) Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Det kan godt være soppinfeksjon, dersom kløingen gradvis blir verre er det nok det. Få legen til å sjekke det på neste kontroll:) Eller om det blir verre og det er ei stund til neste legekontroll kan du jo bare kjøpe en Canesten kur på apoteket og starte selv, er reseptfritt;) Nesten alle gravide får soppinfeksjon en eller flere ganger iløpet av svangerskapet, men Canesten tar det kjapt heldigvis;)
Kreps 71 Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Jeg har også vært plaget av kløe på "utsiden" av kjønnsleppene og tok dette opp med en jorrdmor på sykehuset. Hun anbefalte meg en melkesyre tabelett kur, for hun sa at å forebygge mot sopp er med på å forhindre rifter under fødselsen.
gulda Skrevet 9. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2011 Takk for svar! Ikke lenge til kontroll, så må bare huske å spørre -hjernen er litt i dvalemodus for tiden.. ;o) Åhr, så mye rart en skal få når en er gravid! Får litt anderledes forhold til kropp, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå