Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #1 Del Skrevet 8. april 2011 Burde kanskje ringe ig si jeg er syk og avbestille. Og gå til tannlegen etter jeg har født. Har aldri hatt hull i en alder av 31 og vet ikke om det er nødvendig å gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #2 Del Skrevet 8. april 2011 Du er ikke gravid og da er det ike skadelig. Hihi! Jeg må nå le litt av hysteriske prøvere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #3 Del Skrevet 8. april 2011 Oj, oj...slapp helt av og gå til tannlegen du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #4 Del Skrevet 8. april 2011 Ehm.. Du vet at tannlegen mest sannsynlig ønsker røntgen av tennene dine.. Og så fremt du ikke er en munnruger så er du nok trygg!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #5 Del Skrevet 8. april 2011 Synes ikke det er så dumt spørsmål:) Men jeg tviler på at du har noe å frykte. Men er du veldig nervøs for dette så kan du selvfølgelig velge å vente. Skulle tro at det kanskje kan ha en innvirkning dersom du er midt i eggløsning? Ellers har det sikkert ingenting å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #6 Del Skrevet 8. april 2011 Takk for svar :-) Lurer også på : Hvorfor er røntgen hos tannlege ikke anbefalt når man er gravid egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #7 Del Skrevet 8. april 2011 Det er fordi fosteret er strålefølsomt gjennom hele graviditete. Å ta røntgen når man ikke er gravid er ikke skadelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #8 Del Skrevet 8. april 2011 Ikke at jeg skal framstå som spesialist på noen ting, men er det ikke bedre å gjøre unna tannlegebesøket før du blir gravid? Og du bruker jo blyforkle ved røntgen. Når det er sagt, så unngikk jeg sjøl å ta røntgen hos tannlege da jeg var gravid (men da visste jeg jo at jeg var det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #9 Del Skrevet 8. april 2011 Det er delte meninger blant tannleger hvorvidt røntgen er skadelig under graviditet. Dagens røntgenapparater avgir lite stråling utover det området de tar bilde av. Og en evt blykappe vil ta av for det som måtte komme utenfor. Jeg tok det når jeg var halvveis i svangerskapet. Tannlegen, som selv var gravid, kunne forsikre meg om at det ikke gjorde skade, og jeg valgte å stole på henne. Men å legge fyllinger skal man ikke gjøre når man er gravid. Å droppe tannlegebesøk før og under svangerskap er ikke noe lurt. Tvert om trenger man hyppigere besøk til tannlegen da, fordi bl a hormoner gjør tannkjøttet mer utsatt for betennelse. Økt tannstein er også vanlig. Og er man plaget med oppkast tærer det også på tennene. Så ta heller en ekstra tur til tannlegen når du er gravid du. Få en ekstra sjekk, rens og stell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #10 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg var nettopp hos tannlegen og hun sa at dagens digitale røntgenbilder gav like mye stråling som man ellers fikk i løpet av en dag ute i sola. Så etter første trimester var det 0 problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #11 Del Skrevet 8. april 2011 OMG... Kjære deg Hi! Gå til tannlegen! Du skal bare prøve å bli gravid - værre er det ikke. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #12 Del Skrevet 8. april 2011 Du har fått mange svar ser jeg ) Jeg var hos tannlegen forrige uke pga EKSTREME smerter i to tenner. Jeg hadde snakket med jordmor på forhånd, og hun sa at hvis det virkelig gjorde så vondt som jeg beskrev (jeg spiste ikke annet enn suppe på 4 dager...), hadde det ikke noe å si om det var en liten fare for fosteret; Jeg kunne ikke gå i 4 uker til med smerten, og kun leve på suppe. Fant uansett ut at ene visdomstanna må bort, og det kan ikke tannlegen gjøre noe med før ungen er ute. Så nå går det i paracet på de verste dagene, og suppe/annen mat som er lett å svelge.. Jeg hadde heller ikke hatt hull før dette, og du aner ikke hvor mye jeg angrer på at jeg ikke tok en tannlegesjekk med en gang jeg fant ut at jeg var gravid! Så for all del, ta en sjekk for sikkerhets skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2011 #13 Del Skrevet 8. april 2011 Alle eggene dine ble laget før du ble født, så de er nok alle bestrålt før eggløsning uansett. Ville gått før jeg ble gravid :-) Ta en titt på denne linken. http://www.jordmorsiri.no/artikler/U/mod_week/week/null/root/week=9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå